Hej detta låter mer som en mänslig faktor.skulle det vara mink eller något annat så skulle det finnas lite spår efter dom. det kan ju vara någon som haft koll på dammen länge och gått å tjuvmatat dom när han inte vairt hemma.hör med grannarna det skulle jag göra om dom sett något folk idag är ganska fräcka...JÄKLA OTUR HOPPAS ATT DET LÖSER SIG
Jag matar fiskarna i min damm varje dag och fiskarna kommer direkt fram när kommer fram till dammen. Jag kan till och med plocka fram håven (som är jättelik), men när jag väl har tagit det första håvtaget så är de borta. Så att någon skulle håvat eller nätat dom förefaller helt orimligt.
Möjligen då med en mjärde som ciklidcollector skriver.
Vore intressant att veta storleken på fiskarna. Det fanns ju guldfiskar i dammen och då brukar det finnas yngel och de lär simma ut och in ur en mjärde som de vill.
För att få upp alla fiskar så kan jag bara tänka mig att något har lagt i ett gift som dödat fiskarna (orsakat syrebrist) och då är det ju möjligt att rensa totalt.
Det enda djur jag tror skulle kunna ha orsakat det är en/flera hägrar för de kan glufsa i sig rejält mycket.
Ja och så då en säl som som Robin skriver.