Nån som har något bra tips på hur man stryper flödet på en fluval1??
Vill inte ha strilrör eller något sådant ut helst rikta strålen åt något annat håll eller täppa för utsprutshålet eller liknande...
Alla tips är välkomna!!
/Hans
battalionP skrev:jo men det finns ingen slang;)
battalionP skrev:mjo men jag löser det helst utan någon ful slang;) Silikona, ja men hur bra fäster silikon på plast?
Kom gärna med fler kreativa lösningar! Mitt huvud är helt tomt just nu;)
/Hans
åheim skrev:Jag tycker att man ska försöka hålla cikulalationen så hög som möjligt och sätter man en grövre slangbit på utblåset så blir inte strålen så hård! Hur litet är karet då det blir för strömmt med en 1+
jag har en 2+ i mitt 54L och satt en grov slangbit på utblåset och det porlar då ut så det inte blir ett dugg strömmt... ;)battalionP skrev:Jo visst men inte om fiskarna vill ha lugnt vatten;) Karet är på 45 liter. Det ska tilläggas att filtret inte är inkört och flödet kommer sänkas en del när det blir lite skit i det. men än så länge så får borellisarna kämpa för att hålla sig kvar, vilket inte är så bra;)
MFs råd var inte så dumt, att jag inte har tänkt så långt... Ibland är man dummare än vanligt;) Men hur får man den att fastna? Eller menar du en liten minibit som man trycker in i röret? Eller en lite större som man fäster med typ gummisnodd?
/Hans
precis! jag ville ha en grövre dimension än vad som passade på utblåset så jag skar ett jack i ena änden på slangen och tröck ihop den med ett buntband till lagom passform för utblåset och på så sätt fick jag ett grovt utblås och fick ner trycket på strålen och därmed väldigt lite rörelse i akvariet fast med bibehållen cirkulation genom filtret:)battalionP skrev:hur menar du satt på? som en förlängning på röret eller?
/Hans
åheim skrev: