Ursprungligen skickat av streettess
Lubbe: Var du ungdjur, de kan ju ha dött av någonting annat.
Vet inte vad det är för slags fisk, men mina svärbärare har klarat sig utan lampa, pump, och värmare i 6 månader
DÅ jag hade så jävla otur först pajja pumpen, sedan värmaren och sedan lampa allt inom en månad.
Så då la jag av med fiskar sedan levde 5 av dem i 6 månader till innan jag gav bort dem till en kompis
Ja, men de mådde prima fram till strömavbrottet jag såg dem simma runt och äta alger som vanligt kväll innan strömavbrottet och efter strömavbrottet var två av dem borta. Men lyckligtvis så hade jag fel! Det var inte två som dött, det var bara en av dem. En vecka efter strömavbrottet (andra dagen efter att jag kommit hem) så fick jag syn på den som saknats! Den hade troligen bara hållit sig gömd ett tag för nu verkar den iaf må bra och jag har köpt en ny ottocinclus som är lite större (ca 3 cm) och de mår bra allesammans. Men den som dog dog antagligen för att den var ung och då blev nog strömavbrottet för mycket för den. Den blev kanske stressad eller något, jag vet inte, men den dog iaf...