Ja... ähum... Batski, vad kul att du hittade det "skrivande", kreativa i inlägget - det var just en sådan känsla jag försökte förmedla. Jag arbetar med musik och text - mina "skriveriförmågor" har renderat mig ett jobb som skribent och korrekturläsare på en tidning (hur kul det nu är att rätta dåliga skribenters alster - till läsbar svenska) här i Göteborg...
När det gäller akvarium finns det nästan, eller faktiskt inga, gränser för hur man uppfattar eller vill beskriva det akvaristiska konstnärliga uttrycket - Alla akvaristers drömmar och intryck är fantastiskt vackra i sig...
Dock, när det handlar om det magiska, mörka, malbefästa, ciklidbebodda, Scalarbemängda och Discusmättade Amazonasfloderna och dess Dvärgciklidrika och Storciklid och Malberikade tillflöden, så tycks det nästan inte finnas några gränser... Då hamnar vi i de mörka, tysta, mättade, fast ändå med en oanad decibelberikad ljudninå... lugn Amazonflod... där våra favorit-akvariefiskar lever och frodas...
Vill vi inte ge dem just precis deras naturliga "environment"? Fastän hemma hos... oss?
Ändå..?
Och Skapa en så naturlig och lugn tillvaro för dem... som möjligt...?
Edit; Ja, här ser man vad lite "författartakter", ett glas vin och "mittinatten" ställer till med...[:o]