Det e ju bara intressant med storleken på allt möjligt:rolleyes: och nu är det ju akvarium det gäller,,,,Kul att veta vad ni alla har för storlek på era akvarium (Volym):cool:.
[QUOTE=Gimbo]Läckert...! Hur har du fått den vänstra delen "gul" och den högra "blå? Olika belysning?
Tackar! hehe.. det blå ljuset till höger används bara 30 minuter på kvällen... det är inställt med timer och fungerar som ett "månljus" dvs när det tänds så släcks de andra rören med 5min mellanrum. och till slut är månljuset igång 15minuter utan att de andra är tända!
Har ett 720 liters och ett 450 liters bl a... sedan har jag lite småburkar också... från 220 liter och neråt... sammanlagd volym är närmare två kubik...
Har just nu bara ett 200 liters igång så här efter flytten:( men det kommer att bli andra bullar av i höst. Jag har nämligen räknat ut att jag får plats med ett kar på 2.500-3.000 liter - så då blir det nog så:D
[QUOTE=Marie J]Jag har nu ett 375 kar men ett 980 l kar kommer hem om några veckor.
Samanlagda vattenvolym blir nästan 2 kvm[/QUOTE]
Själv har jag oändligt antal kvadratmeter akvarivatten hemma då det inte är någon volym alls ;) :p Har dock bara 0,105 kubikmeter för tillfället... ska snart bli nästan 0,4 kubikmeter
Jag har ett kar på 310 l och ett nystartat hörnkar på 70 l, bilder på min zoon :) Skulle vara väldans najs med ett riktogt STOORT kar.. ungefär som Kjell planerar!! :D Synd bara att vi har så dåligt golv i huset.. har fått sätta stöttor under grunden bara för 310 l karet!! :P
[quote=Lubbe] Skulle vara väldans najs med ett riktogt STOORT kar.. ungefär som Kjell planerar!! :D Synd bara att vi har så dåligt golv i huset.. har fått sätta stöttor under grunden bara för 310 l karet!! :P[/quote]
är då man flyttar, bygger om eller river och bygger nytt ;)
Har ett 540 och ett 585 igång.
Ett 912 som ska startas upp och ett gäng i storleken 300 och neråt
som väntar på uppstart i källaren. Tänkte prova på lite odling :)
[quote=Lubbe]ungefär som Kjell planerar!! :D Synd bara att vi har så dåligt golv i huset.. har fått sätta stöttor under grunden bara för 310 l karet!! :P[/quote]
Jag har oxå dåligt golv.. man jag bor på andra våningen i en hyreslägenhet, så stöttor är det inte att tala om.
Ska ringa till hyresvärden och fråga hur hög vikt golvet tål.