Mina klarade sig sist men det är värmen jag är orolig för mest.Syre kan man alltid tillsätta om det nu behövs:)icejoy skrev:Hmmm.... med tanke på det, hur länge klarar sig karen utan filter?
Eller så blir det inget alls:) det har hänt förr det har gått ut och varnat i radion hela dagen innanIsuxs skrev:Själv undrar jag bara den ska komma?... Här hemma e´ det lungt bara lite små droppar av regn men inget annat nästan helt vindstilla.... Men det kanske e´ lungnet före stormen..
solbacka skrev:Kunde inte skåne denna gång få ljusgult???
albjohn skrev:1. Det kan vara farligt
2 Ytterfilter
3. Vet ej men det borde ju komma ut i vattnet
Om filtret har stått stilla i flera timmar bör du, skölja/krama ur filtermassan i en hink med akvarievatten innan du kör igång igen.
Hörde just på TV att den eventuella stormen är uppgraderad till klass 3 vid Norrlandskusten, hu jeda mig, men än så länge är det kav lugnt här.
albjohn skrev:
Om filtret har stått stilla i flera timmar bör du, skölja/krama ur filtermassan i en hink med akvarievatten innan du kör igång igen.
albjohn skrev:Konstigt att du har sol i Gävle, här regnar det och blåser, jag tolkade det som att ovädret skulle komma söderifrån.
S_sund skrev:Verkar som om enda stället i Sverige som har sol just nu är Gävle? ;)
Märkligt att solen alltid skall lysa över Sockerconny :rolleyes:
icejoy skrev:Hmmm.... med tanke på det, hur länge klarar sig karen utan filter?
Det var det första min fru sa när jag kom hem...Ut och såga:DTenkare skrev:Se det ännu mera positivt.
No har du gott bränne om till pannan/braskaminen.
Om du har någon. Annars är det bara att sälja. :)
frankieboy skrev:Snön i Västernorrlan skyltar med sin frånvaro! Hade +5 och spöregn i morse!
Haha nu såg ja, dom varnar ju för snö och drivbildningar, inte vind. De brukar ju ledningarna klara!
gladys skrev:Jasså?? Just blötsnö brukar orsaka en hel del strömavbrott i mina trakter. (Grenar tyngs ner av snö och lägger sig på ledningarna.)