[QUOTE=cool]det lir inte så smutsit ba man har en pump me filter o matar i normalamängder skiten tar pumpen hand om sen e de ba o byte lite vatten emellanåt också.
Mina har tillome slutat äta då det har vart för "rent" så efter en vecka ne de blivit lite skitit har dom käkat.
joo vistt behöver krukväxter jord antïngen planterar man hela krukan eller så gör man som ja brukar gö tar ut blomman försiktit ur krukan gräver ett hål i gruset där man ska ha land o stoppar i blomman me jorden som formats efter krukan o lägger över grus då ser det naturlit ut o inga krukkanter riskera att komma fram men tänk på att gräva ett ganska djupt hål då gruset oftast sjunker ner lite då vattnet kommer i.
engelsk sjösten eller råda sand spelar ingen roll själv har ja nått grus aktit ganska finkornit.'
Tobbe[/QUOTE]
är det salamandrarna som inte käkar när det är för rent eller vad menar du?
okej, men det måste väl vara rätt små blommor man planterar där i. när jag tänker på krukväxter så är det nog inte sådana som man kan ha i akvarium/terrarium ^^
kanske ser finast ut med sand! men jag har ju ingen aning om den är lättskött eller svårskött, känns som det ligger åt det svåra hållet. vart kan man få itag på billig sand? känns drygt att gå och gräva ute någonstans....
vad är det för finkornig sand du har? kan ju vara fint med sådant med. jag har mellanstorleken på engelsk sjösten tror jag, eller den största.