En värmare på 200W borde räcka gott och väl, är dessutom lite enklare att skapa god vattencirkulation kring en värmare än två. Effekten på ytterfiltret beror på om du hade tänkt använda det som "huvudpump" för syresättning av ytvattnet i akvariet, eller om du har flera pumpar inuti akvariet för denna uppgift. Tänker du använda ytterfiltret mestadels för att filtrera genom torv och få svartvatten till dina diskusar räcker det med en golvpump/golvfilter med en effekt på ca. 500 L/timme. Ska själv ha discus och scalarer i mitt amazonasakvarium och har ett Eheim golvfilter med makaroner och torv som pumpar 450L/h (dock förmodligen endast 150-200L/h eftersom jag har packat det proppfullt med makaroner och torv), ett pumphuvud till Fluval 4 monterat på en filtermatta som sprutar 1000L/h, samt en cirkulationspump från Eheim som också sprutar 1000L/h. Det blir totalt en vattenomsättning på åtminstone 2200L/h. Räknar man med att vattnet ska kunna omsättas 5 gånger per timme för att kunna ha discus tar man akvariets volym gånger 5 (i ditt fall 310x5=1550L/h), detta innebär att du bör ha en total vattenomsättning på 1550L/h vilket mina pumpar klarar av med stor marginal. Fick du förhoppningsvis lite fler infallsvinklar.