STORAUKTION Örebro

#1 - 5 februari 2011 12:16
STORAUKTION!!!

"LÖRDAGEN DEN 26 MARS 2011

Norrbygården, Höglundagatan 10, ÖREBRO
Örebro Akvarieklubb inbjuder alla akvarister
till Storauktion

Auktionen startar kl 11.00
Inlämning av auktionsgods mellan
Kl 9.30 och 10.45
Ingen föranmälning.

Alla är välkomna med väl inpackat gods, märkt med innehåll
samt säljarens namn och telefonnummer.

Örebro Akvarieklubb tar 20% av försäljningspriset i provision.
Lägsta utropspris 30:-

Lotteri.

Det finns korv, dricka, kaffe & bröd att köpa under auktionen.

Mer info: Jorma Savallampi 019-126800.
eller maila: [EMAIL="info@orebroak.se"][SIZE=2][COLOR=#ffffff]info@orebroak.se [/COLOR][/SIZE][/EMAIL]
HJÄRTLIGT VÄLKOMMEN HÄLSAR ÖAK"

http://www.orebroak.se/

Någon som kommer på detta? Man kan få tag på riktigt bra priser på fiskar, räkor, snäckor och akvariegrejer :)
#2 - 15 februari 2011 11:36
Någon som planerar att åka hit? Och ta med vad i så fall?
#3 - 23 februari 2011 09:30
Ja, jag ska dit.. Tar med C. sterbai, ancistrus (bruna o guld), räkor (White Pearl & Körsbär) och kanske Tateurndina ocellicauda om det finns några i storlek då.
#4 - 25 februari 2011 11:33
Kommer troligen ta med grindalmaskkulturer och Endlers guppy.
#5 - 25 februari 2011 11:37
Hade sett fram emot min första akvarie-auktion men hamnade hastigt och lustigt i Helsingfors idag och imorgon :/
Nåväl det går fler tåg...
#6 - 25 februari 2011 12:04
tomwid skrev:
Hade sett fram emot min första akvarie-auktion men hamnade hastigt och lustigt i Helsingfors idag och imorgon :/

Nåväl det går fler tåg...

Men Örebro auktionen är om en månad, 26/3 ;)
#7 - 25 februari 2011 15:49
[:o] Ooops, svarade på fel STORAUKTION tråd :)

keen-eyed skrev:
Men Örebro auktionen är om en månad, 26/3 ;)
#8 - 25 februari 2011 17:45
Tjihoooo! Har bokat in lördagen så jag är fri och kan åka till Örebroauktionen *glad*
Ngn som ska ha med sig Häxmalar dit?
#9 - 27 februari 2011 10:59
Nubi skrev:
Tjihoooo! Har bokat in lördagen så jag är fri och kan åka till Örebroauktionen *glad*

Ngn som ska ha med sig Häxmalar dit?

Vad kul! :) Hoppas på mycket folk utifrån.
#10 - 27 februari 2011 15:34
keen-eyed skrev:

Mkt folk, mkt växter, mkt fiskar, mkt tillbehör, och det vore kul med en akvarieställning eller ett svart 100-150l svart aluakvarium *önskar*
#11 - 20 mars 2011 15:32
keen-eyed skrev:

Vi blir minst en bil från klubben i Västerås. Och förmodligen en eller annan påse med fisk också :)
#12 - 20 mars 2011 16:54
Olivin skrev:
Vi blir minst en bil från klubben i Västerås. Och förmodligen en eller annan påse med fisk också :)

Ah vad roligt :)
#13 - 21 mars 2011 16:15
Jag kommer!;)

Blir och leta efter Endlers guppy, Körsbärsräkor och kampfiskar :)
#14 - 21 mars 2011 19:56
Endler och körsbär kommer iaf finnas för det ska vi ta med.. Kampfisk blir nog värre, har bara sett en där på de 2 senaste auktionerna som jag varit där.
#15 - 21 mars 2011 20:05
Hoppas på massa växter,
En fråga: Finns det fasta-pris-bordet, med mkt växter må du tro?
#16 - 21 mars 2011 21:53
Brukar inte finnas något fastpris bord vad jag vet..
#17 - 23 mars 2011 11:18
keen-eyed skrev:
Brukar inte finnas något fastpris bord vad jag vet..

good to know.
#18 - 23 mars 2011 11:28
kommer !
#19 - 25 mars 2011 15:30
En dag kvar! :D
Ska bli kul, spännande!
Hoppas på mktmkt mkt mktmkt mkt mkt mkt växter :D
#20 - 25 mars 2011 18:16
Ska bli kul imorgon, just nu håller vi på och förbereder lite inför morgondagen :)
#21 - 25 mars 2011 21:05
Här kommer en komplett lista på vad vi kommer att ha med oss
Fisk/räkor: Palettciklidpar, Corydoras sterbai, Påfågelgobi (Tateurndina ocellicauda), Endlers guppy & Körsbärsräkor.
Växter: Vallisneria, Ludwigia repens, Utricularia gibba, Pistia stratiotes & Taiwan mossa (Taxiphyllum alternans).
Sen kommer vi även ha med mikromask & en malgrotta i skiffer.
#22 - 26 mars 2011 15:59
Ja, då var den auktionen över.. Vi hade nog med oss mer hem än vad vi hade med dit och så var ju inte planen den här gången men aja.. :) Blev både en del fiskar och växter t.ex. corydoras loxozonus och oiapoquensis för att utöka de vi redan har, tiger limia, blå limia & guppys. På växtsidan blev det lite flytormbunke, javamossa, mossbollar, pogostemon stellatus och en ganska stor rot med javaormbunke på :)

Var sammanlagt 386 utrop och hyffsat med folk :)
#23 - 26 mars 2011 17:31
Riktigt trevligt att komma hem med lite nya växter och fiskar :D
Trevlig tillställning !
#24 - 26 mars 2011 18:28
Ja verkligen, en riktigt trevlig tillställning! Ser redan fram emot nästa!

Hälsningar
Jennifer
#25 - 26 mars 2011 19:02
Nubi skrev:
Riktigt trevligt att komma hem med lite nya växter och fiskar :D

Trevlig tillställning !

Ja det är alltid trevligt med lite nytt :) Skulle gissa på att du satt ungefär bakom ryggen på mig där inne för du köpte väl en black ghost?
#26 - 28 mars 2011 17:09
keen-eyed skrev:
Ja det är alltid trevligt med lite nytt :) Skulle gissa på att du satt ungefär bakom ryggen på mig där inne för du köpte väl en black ghost?

Ja :) Jag köpte den "lilla" Black Ghosten, Jenmad satt mitt emot mig, hon shoppade Pansarmalar :)
Var du den DU! :) var det inte VARMT att ha mössan på huvudet hela dan? ;)
#27 - 28 mars 2011 17:39
Nubi skrev:
Ja :) Jag köpte den "lilla" Black Ghosten, Jenmad satt mitt emot mig, hon shoppade Pansarmalar :)

Var du den DU! :) var det inte VARMT att ha mössan på huvudet hela dan? ;)

Jaha, ja jag gissade på att jenmad var någon av de som satt i närheten av dig :) Haha lite varmt var det kanske, men orkar man inte fixa håret innan man ska åka så blir det som det blir :p
#28 - 29 mars 2011 18:48
keen-eyed skrev:
Jaha, ja jag gissade på att jenmad var någon av de som satt i närheten av dig :) Haha lite varmt var det kanske, men orkar man inte fixa håret innan man ska åka så blir det som det blir :p

hahaha, tur med mössor. har den turen/fördelen med lockigt hår så det syns inte om man inte har kammat det på morgonen (vilket man INTE ska göra, för då ser det ut som ett lejonfrisyr)

Är du nöjd med fiskarna du köpte?
Köpte du ngn Blå Lima
#29 - 29 mars 2011 19:21
Nubi skrev:
hahaha, tur med mössor. har den turen/fördelen med lockigt hår så det syns inte om man inte har kammat det på morgonen (vilket man INTE ska göra, för då ser det ut som ett lejonfrisyr)

Är du nöjd med fiskarna du köpte?

Köpte du ngn Blå Lima

Ibland önskar man nästan att man inte hade något hår på huvudet, spec. om man ska iväg någonstans och är riktigt trött. Det är ju även oftast då håret är som värst :(

Ja jag är riktigt nöjd med fiskarna, de flesta verkar trivas. Ja jag köpte ett par påsar blå limia, de har blivit riktigt fina nu när de kommit tillrätta och färgat ut ordentligt :) Köpte ju även tiger limia och de är riktigt läckra :)

[ATTACH=CONFIG]43468[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]43469[/ATTACH]

Annons