Storauktion i Bollmora den 25 februari!!

#1 - 5 februari 2012 21:18
Lördagen den 25 februari blir det auktion hos Bollmora Akvarieklubb.

Inlämningen öppnar 10.00 och första utrop blir tidigast 12.00 eller så när inlämningskontrollen är klar.

Snabbköpet öppnar 11.00.

Fiket är igång hela dagen med korv, mackor, dricka, kaffe och te.

Allt levande goda kontrolleras avseende sjukdomar och korrekt packning. Endast kontrollerat gods ropas ut. Mer om våra regler kan du läsa om på hemsidan www.bollmorakvarieklubb.org. Planerar att köpa ta gärna med frigolitlådor/kylväskor så stressas dina nyinköpta fiskar mindre.

Vill du sälja så förbeställ gärna etiketter hos [EMAIL="ordforande@bollmoraakvarieklubb.org"]ordforande@bollmoraakvarieklubb.org[/EMAIL]. Du får ett svarsmejl med bekräftelse. Beställer du minst 48 poster så får du hem dem i brevlådan. (Glöm inte adressen)
På etiketterna ska finnas ditt namn och telefonnummer, gärna vilken förening du tillhör och förstås artnamn på det du vill sälja. Det senare får du fylla i själv.
#2 - 7 februari 2012 10:54
Bump!!
#3 - 7 februari 2012 11:37
Kommer definitivt. Jag tror tyvärr inte jag kan fånga mina Danio margaritatus utan att riva hela akvariet, men får jag fast dem tar jag med dem för försäljning. Kanske säljer mina smycketetror också, har inte bestämt mig än.
#4 - 7 februari 2012 20:02
Låter riktigt intressant! Välkommen!!
#5 - 7 februari 2012 20:46
Synd att det ska vara den 25:e! :mad: Jag är i Sthlm den 19:e!
#6 - 7 februari 2012 20:49
jag knallar väl ner som vanligt.. jag brukar ju alltid ropa in något som ingen annan vill ha så har ni något som vuxit ur och inte är en ciklid eller "sugmal" så feel free to bring it.. haha..
#7 - 12 februari 2012 13:30
kan man lämna in till försäljning och åka hem och pengarna sätts in på kontot?
#8 - 13 februari 2012 21:51
Ja, det går bra ,lämna bara kontonummer till kansliet så fixar det sig. Beställ gärna etiketter i förväg, fler än 48 skickar vi hem, färre finns färdiga när du kommer. [email]ordforande@bollmoraakvarieklubb.org[/email] är adressen.
#9 - 16 februari 2012 20:12
Ska någon ta med sig L-malar?, jag är intresserad av lite olika sådana..
Hälsn Johan
#10 - 21 februari 2012 18:08
Jag kommer komma laddad med spenderar byxorna på!

Några fler som ska dit och som kanske ska ta med sig något att sälja?
#11 - 21 februari 2012 18:35
Ibland har det varit gott om säljare av L-malar, så chansen är stor i år också.
#12 - 23 februari 2012 23:13
Jag kommer, tar med stora plånboken. Kommer väl mest kolla efter l-malar, corys, räkor och nån rolig levandefödare :)
#13 - 24 februari 2012 17:20
vill påminna, tar med mig en annan dåre också så har ni något urvuxet, elakt, fult så är detta tillfället att få en slant för det istället för att lämna det till djuraffären eller nåt.. gäller dock inte oscars, segelfensplecos, svarthajar och annat oregerligt..
#14 - 24 februari 2012 20:19
Mumin skrev:
Ja, det går bra ,lämna bara kontonummer till kansliet så fixar det sig. Beställ gärna etiketter i förväg, fler än 48 skickar vi hem, färre finns färdiga när du kommer. [EMAIL="ordforande@bollmoraakvarieklubb.org"]ordforande@bollmoraakvarieklubb.org[/EMAIL] är adressen.

Hur gör ni om fisken inte säljs?
#15 - 24 februari 2012 20:58
Azur skrev:
Hur gör ni om fisken inte säljs?

Säljaren ansvarar för överbliven fisk. Åker man hem så får man be någon annan sköta den detaljen. Fullständiga regler finns förstås på vår hemsidan under fliken auktionen.
Kompisen kan förstås inte kvittera ut säljarens pengar.
#16 - 25 februari 2012 20:55
Tack för en trevlig auktion. Jag gjorde flera bra inköp.
#17 - 25 februari 2012 22:20
Azur, var det dina danios jag köpte? Mycket glad för dem! Har du odlat dem själv?

Tack, Bollmora för en trevlig dag!
#18 - 26 februari 2012 10:46
man får tacka för alla levandefödare och små afrikaner..

de kommer att gå ner i ett 2400L med enormt mycket gullrankor/rotsystem och förhoppningsvis överleva i form av ett eget litet ekosystem med ett gäng större fiskar..
#19 - 27 februari 2012 18:53
Så sur att man missade auktionen när man lyckats ta ledigt och allt.
Men självklart så ska ju mr.Confucius kliva in.
Legat sedan fredag till idag under dubbla täcken och skakat som det vore vinterstorm i rummet.
Nästa auktion så tänker jag inte ta ledig för då är man frisk och kan åka i alla fall....
#20 - 27 februari 2012 19:31
Karat skrev:
Azur, var det dina danios jag köpte? Mycket glad för dem! Har du odlat dem själv?

Var det margaritatus var det nog mina. Det var blandat föräldradjur och ungar, de har ynglat konstant men verkar äta upp de flesta ynglen (därför jag sålde dem, jag försöker odla Sundadanio och vill inte få eventuella yngel uppätna).
#21 - 27 februari 2012 19:32
Däm, det där missade jag helt. Hoppas det var lyckat!
#22 - 27 februari 2012 20:02
Det var det, mycket levandefödare och annat skoj. Men vi kör ju stora auktionen i höst!
#23 - 27 februari 2012 20:20
Var hittade man listan med föranmält gods eller fanns det ingen?

/Peter.
#24 - 27 februari 2012 21:30
Det finns ingen lista över föranmält gods, det skulle krävas alldeles för stor administration. Lördagens auktion med över 800 poster var en av våra minsta auktioner. Det kan gå upp till närmare 2000 poster vissa år.

Annons