Stjärtfenorna bleknar

#1 - 13 maj 2009 18:37
Har ett lite mystiskt problem. Jag har (och har haft numera) guppy, black molly, platy, en kampfisk och två malar i mitt akvarium.
Nu till problemet:
Det är så att de flesta fiskarna är döda, bara malarna, kampfisken och platys kvar.
Stjärtfenorna bleknar på fiskarna (utom kampfisken och malarna) och efter några dagar/ ca en vecka så dör de. Mina platys lever dock fortfarande men stjärtfenorna är helt genomskinliga och de ska vara svarta i vanliga fall.
I övrigt verkar fiskarna må bra, de äter som de ska och håller sig inte bara vid ytan eller botten utan lever ett "normalt fiskliv".
Jag har ingen aning om vad det kan vara och frågat runt lite i min vänskapskrets men ingen verkar veta vad det är. Jag ska göra ett prov på vattnet här i dagarna men vill gärna höra om det är någon som läst/hört/upplevt samma sak?

Tack på förhand
MVH Fredrik
#2 - 13 maj 2009 19:13
För ett tag sedan råkade jag ut för något liknande, se http://zoopet.com/forum/showthread.php?t=127795 Kanske kan du få någon hjälp av diskussionen i tråden? Det hände bara på ett par fiskar för mig att de bleknade så där, iofs.

Annons