Stimmar bäst?

#1 - 8 oktober 2004 14:42
Ja vilken stimmar bäst, kardinaltetra lr citrontetra. Tänkte dra till AL o köpa 30-40St tetror imorron. Kan inte bestämma vilken eftersom båda är så vackra i stim. så nu har det kommit till att den som stimmar bäst köper jag.
#2 - 8 oktober 2004 14:47
Jag har citrontetror!
Tycker de stimmar bäst och vackrast!
#3 - 8 oktober 2004 15:02
Har båda sorterna fast i olika kar dock....har 50 kardinaler i 375 liters o där e dom superfina fast dom e rätt utspridda över hela karet.
Sen har jag 25 citrontetror i ett 540 kar med diskus och dom e superfina där me =)
Svårt val....citrontetrorna behöver inte va lika många för att se ut som ett jättestim medans man får ha bra många kardinaler för att dom ska synas rejält motsvarande citrontetrorna.

// matte
#4 - 8 oktober 2004 16:07
Jag har en massa kardinaler och de stimmar inte ett dugg!! Däremot mina vinkeltetror stimmar jättemycket! Det är sällan mer än 20cm mellan de som är längst ifrån varandra.
#5 - 8 oktober 2004 17:53
Har själv citroner och tycker att det är väldigt vackar stimfiskar och inte alls så tråkiga som de kan se ut i butikens kar. Stimmar helt ok för att inte säga bra. Kardinaler har jag ingen större erfarenhet av men av det jag har sett så kan det bli blå-röd-röra om än en vacker sådan. Vill du däremot ha en tetra som håller ihop i vått och torrt (tack för den, Arne Hegerfors) så kan jag varmt rekommendera den andra tetran som jag har i mitt akvarium - Rödmunstetran. Otroligt läcker med sitt knallröda huvud och gulsvarta stjärt. Det här är en fisk som stimmar kanon och verkligen håller ihop stimmet på ett vackert sätt. Att den skulle vara svårskött har jag absolut inte märkt av, faktum är att inte en av mina 30 stycken har lämnat in och då har de funnits i karet i ca ett år. Enda nackdelen som jag ser det är priset. Åtminstone här uppe i norr så ligger de på mellan 25-30 kr.

Lycka till.

David B.
#6 - 8 oktober 2004 17:58
Tack för svaren. Kan oxå nämna att jag har några "läskiga" cilider i karet som kanske håller ihop dem lite. Några små skalarer, sajicaciklider och dorsigerus. Även d 2 sista små än så länge.
#7 - 8 oktober 2004 18:01
Såväl mina rödmunnar som citroner går samman med två stora scalarer (ca 15 cm) och två plecos och en gibbiceps på drygt 20 cm och det är inga som helst problem.

David b.
#8 - 8 oktober 2004 18:14
Jag köpte 15 rosentetror som stimmade som 17!
Kanske att mina Jack Dempsey hjälpte till, men snyggt va det... [;)]

#9 - 8 oktober 2004 19:07
Ursprungligen skickat av Torstensson

Jag köpte 15 rosentetror som stimmade som 17!

Kanske att mina Jack Dempsey hjälpte till, men snyggt va det... [;)]

Är det inte för dyr matfisk till Jack Dempseys? [;)] [:D]
#10 - 8 oktober 2004 19:47
Lite offtopic kanske men ja måste bara säga att ja garvar varje gång ja läser din signatur Alex... XD
#11 - 8 oktober 2004 19:55
Ursprungligen skickat av mattias89

Lite offtopic kanske men ja måste bara säga att ja garvar varje gång ja läser din signatur Alex... XD

Hehe....det är ju sant som man säger [;)]
#12 - 10 oktober 2004 11:16
Tjoho d blev kardinaler och d stimmar ju jättebra. Kanske för att d e rädda för mina sajicaciklider lr scalarer... aja ville bara berätta för alla att d e visst bra stimmare om de får gå med lite större fiskar. :)
#13 - 10 oktober 2004 11:19
Ursprungligen skickat av mattias89

Tjoho d blev kardinaler och d stimmar ju jättebra. Kanske för att d e rädda för mina sajicaciklider lr scalarer... aja ville bara berätta för alla att d e visst bra stimmare om de får gå med lite större fiskar. :)

De kommer bara att stimma sådär i några dagar....
Skriv om en vecka om hur de beteer sig [;)]
#14 - 10 oktober 2004 11:40
Äter inte scalarerna kardinaltetror lika bra som neontetror när de blir lite större?
#15 - 10 oktober 2004 11:45
Ursprungligen skickat av AndreasBK

Äter inte scalarerna kardinaltetror lika bra som neontetror när de blir lite större?

för vissa gör som det, i mitt fall har de inte gjort det

Annons