Stenröse

#1 - 7 februari 2008 20:55
Nu kommer nästa fråga från mig :rolleyes:

Har hört att man ska vara försiktig med stenrösen och sånt eftersom stenarna kan ramla och slå i så att rutan spricker.
Hur ska man egentligen göra? :confused:
#2 - 7 februari 2008 20:58
Ska du bygga högt? jag har frigolit i botten.. sen antar jag att du ska luta det mot rutan? jag har satt frigolit där med som jag ska dölja lite snyggt,

Sen kan man sätta silikon mellan stenarna så att dom sitter ihop.
Lägg en platta eller frigolig under också så att fiskarna inte kan gräva så att det rasar. =)
#3 - 7 februari 2008 20:58
Ok tack. Tänkte ha det ganska långt bak nära ett hörn :)
#4 - 7 februari 2008 20:59
En bra försäkring är att ha liggunderlag eller frigolit i bottnen. Det hindrar åtminstone att stenar rasar och spräcker bottnen + minskar punktbelastning.

Sedan finns det flera lösningar...man kan stapla så att stenarna inte kan rasa, man kan silikonera ihop dom, och binda ihop dom.

Tills slut finns det även fuskstenaar, som är väldigt naturtrogna. Fast jag har märkt, att om det finns grottor i dom, så får man fila av kanterna lite. De är ofta vassa.
#5 - 7 februari 2008 21:00
Sen kan en del malar få för sig att äta på sånna som jens a pratar om, det bör ju bli fula märken då.
#6 - 7 februari 2008 21:02
Haha, tror ni ancitrusmalar äter på sådana? :P Har nämligen tänkt ha det!
#7 - 7 februari 2008 21:05
Om just dom gör det vet jg inte, men dom är ute efter selulusa eller vad det heter :P och kan mista sig.. så kanske :P
#8 - 7 februari 2008 21:07
Fast det finns det väl i vanliga mangrove rötter också? Så man får väl ta och stoppa in några sådana ;)
#9 - 7 februari 2008 21:08
om jag har rätt så ja.. tycker nästan att jens a ska skriva här igen han brukar ha koll på sånt =)
#10 - 7 februari 2008 21:09
Haha, hoppas han hittar hit igen då :)
#11 - 7 februari 2008 21:10
Jens vart är du?

Annons