Stengrotta

#1 - 18 april 2008 15:57
Har varit iväg o plockat snygga stenar. Hade tänkt silikona en stengrotta till karet. Det bör väl räcka att koka stenarna?

Nån annan som gjort detta? Bilder?
#2 - 18 april 2008 16:04
Brukar bara skölja och borsta av dom med en diskborste,
#3 - 18 april 2008 16:47
Jag skulle föreslå att du kokar dem för att få bort all oönskade bakterier ner i akvariet
Bilagor:
#4 - 18 april 2008 17:04
Jag kokar alltid stenarna för att vara på den säkra sidan.
Har aldrig siliconat ihopa utan bara byggt med lägga på metoden, men det är väl inget fel med att sammanfoga dom.
Kör hårt!
#5 - 18 april 2008 17:09
Himla fin schäfer du har förresten, ser ut som ett kanonexemplar!!!
Vågar inte se fler bilder...
Schäfer har varit min dröm sen farsans stora långhåriga schäfer Laban flög upp till himlen för typ 20 år sen.. :(
Men en vacker dag SKA jag ha en!!! :)
Om det så ska kosta mig sambon...;) :)
#6 - 20 april 2008 14:30
Det räcker med att koka dem. Men varför ska du silikona dem? De kan väl inte rasa ihop?
#7 - 20 april 2008 14:45
soffan96 skrev:
Det räcker med att koka dem. Men varför ska du silikona dem? De kan väl inte rasa ihop?

Har man fiskar som gräver mycket kan de rasa. Alltid bättre att silikona om man vill vara på den säkra sidan.

Vi kokar oxå i den mån det får plats annars kan man skrubba med en ren diskborste.
#8 - 20 april 2008 17:37
Whizzer skrev:
Har varit iväg o plockat snygga stenar. Hade tänkt silikona en stengrotta till karet. Det bör väl räcka att koka stenarna?

Nån annan som gjort detta? Bilder?

jag har gjort en grotta till min tjejs paletter:)

jag bara sköljde och skrubbade stenarna, sen tog en stor sten att luta de stenarna jag skulle sammanfoga mot, så de inte trillade innan silikonen fäst ordentligt.

Lycka till!
#9 - 20 april 2008 17:57
Har byggt flera grottor på det sättet. Kokar dem först (tycker det är enklare än att skrubba).
Sen har jag byggt från botten, dvs direkt på frigoliten. Silikonat ihop och lagt på sand på de synliga fogarna. Låtit torka, byggt på mer på höjden osv.
#10 - 25 april 2008 08:31
Nina82 skrev:
Har man fiskar som gräver mycket kan de rasa. Alltid bättre att silikona om man vill vara på den säkra sidan.

Precis så tänkte jag oxå.. dumt att riskera att stenberget rasar ihop o knäcker nån ruta lr så (visserligen är akvariet stort o förhopningsvis är alla rutor tjocka, men att skura upp 450L känns sådärkul)

Har gjort 2 små grottor ialf, de blev inte så stora som jag tänkt mej, men men...
#11 - 25 april 2008 08:33
NIC skrev:
Himla fin schäfer du har förresten, ser ut som ett kanonexemplar!!!

Vågar inte se fler bilder...

Schäfer har varit min dröm sen farsans stora långhåriga schäfer Laban flög upp till himlen för typ 20 år sen.. :(

Men en vacker dag SKA jag ha en!!! :)

Om det så ska kosta mig sambon...;) :)

Hasse? Ja han är ett praktexemplar, ialf till utseendet, för han har inget typiskt schäfer-beteende (jobba-jobba, pipa när det inget händer osv osv) :D
Han är coolheten själv, tar det mesta med ro.. Inget för den som är tävlingsintresserad o har såna ambitioner, det är han för bekväm för :p
#12 - 27 april 2008 21:21
Haha..
Fin var han i alla fall!!! :)
#13 - 27 april 2008 22:18
YEAH! :D Ska också fixa en till mitt 3000L kar ^^ !
#14 - 28 april 2008 17:33
Aircut64 skrev:
YEAH! :D Ska också fixa en till mitt 3000L kar ^^ !

en schäfer? :)
#15 - 29 april 2008 04:24
Dysnomia skrev:
... och lagt på sand på de synliga fogarna....

att jag inte tänkt på det[:-48]

Annons