Sten som passar till Slimline

#1 - 29 januari 2010 13:25
Vilken sten skulle passa bäst till Slimline röd gnejs?
Den här kanske PWSS eller Guldfisken
Kanske någon har mer förslag.
Har ingen lust att gå ut och gräva i snön:)
#2 - 29 januari 2010 16:27
röd kalksten?
#3 - 29 januari 2010 18:16
Om du kommer att ha växter eller rötter längs med hela bakgrunden så är det kanske viktigare att stenarna passar ihop med varandra och med substratet än att de går ihop med bakgrunden. Jag tycker att det oftast ser mest naturligt ut med rundade stenar i olika storlekar och att man även blandar upp substratet med småsten.

Om stenarna ska ligga direkt mot bakgrunden och se ut som en fortsättning på denna så är det svårare. Hör med PWSS/Guldfisken, de har ju både stenarna och bakgrunden och kan jämföra. Annars är det nog säkrare att köpa i butik än på nätet.
#4 - 29 januari 2010 18:25
ta vanliga granitstenar du hittar ute (kan ju vara lite svårt nu med snö iof)
#5 - 29 januari 2010 20:53
[FONT=Verdana]Jag vill att stenarna ska fortsätta ut lite grann från bakgrunden, så det ser mer naturligt ut, då jag har tänkt starta upp ett litet kar med snäcklekare framöver.[/FONT]
#6 - 29 januari 2010 21:20
Mikael64 skrev:
[FONT=Verdana]Jag vill att stenarna ska fortsätta ut lite grann från bakgrunden, så det ser mer naturligt ut, då jag har tänkt starta upp ett litet kar med snäcklekare framöver.[/FONT]

så jag står fast vid mitt svar! ;) men svårt att få tag på det kanske..
#7 - 29 januari 2010 21:22
smurfmats skrev:
så jag står fast vid mitt svar! ;) men svårt att få tag på det kanske..

Ursäkta;) jag ska givetvis kolla upp hur dom ser ut för det låter inte dumt alls:)

Annons