nån som kommer ihåg den panerade torsken med gurkmajonnäs och kokt potatis som man fick i skolan?
"Skolfisk" är GOTT!
Jasså, då pratar vi mat igen:(
Ursprungligen skickat av AndreasN
Jag tror jag ska ta lite mer av den gräddstuvade irländska rökta abborren efter maten. *slurp*
Ursprungligen skickat av Peter
jag var vid "Å":n idag och ställde mig på "BRO":n där drog jag upp 24st fina fiskar som jag senare åt upp endast fyra av men det hade nog blivit fler om inte vattenflödet vart "EXTRA STARK":t
:-)
Ursprungligen skickat av BluesBoy
Den synnerligt trevliga och tillika obligatoriska Bastufisken är på gång i närvatten!!
Jag har hört att den har sitt ursprung i vattnen kring Irland och tål därmed inte kar med doppvärmare eftersom dess naturliga egenskaper förändras drastiskt till det sämre med förhöjt temperatur.
Har jag tur får jag se detta ståtliga djur på nära håll snart igen *väntar ivrigt*.
Ja, men dessvärre har den många naturliga fiender...En mycket trevlig fisk som också jag träffar på då och då !
Ja, men dessvärre har den många naturliga fiender...Ursprungligen skickat av BluesBoy
[quote]En mycket trevlig fisk som också jag träffar på då och då !
Man kan lätt tro att det är just en en Fyllius men tittar man riiiiktigt noga ser man att den saknar det röda nospartiet framför den utpräglade gula skallen som könsmogna individer i släktet Fillius har. Detta är en vanlig "Ale Lover".Åhhh, den är också rätt sällsynt. En "Fyllius kajius" om jag inte ser fel
Erfarenhet ger färdighet sägs det.Åh, vad kul med kunniga, pålästa människor.
Ursprungligen skickat av Tropfrog
Jag vet inte om jag fiskar, men av någon anledning så är det rom i mitt thé, undrar vem som lagt den där?
MVH
Magnus
Ursprungligen skickat av Tropfrog
kan det vara en theus knektus?
MVH
magnus
Jag var också i Danmark för ett par veckor sedan och köpte humlefisk. De har gått i karantän sedan dess och är nog redo att sätta ut nu. Kanske redan i kväll [:-94]Har funderingar kring att ta en tur till Danmark och handla humle-fisk och ett par malar.
Ursprungligen skickat av jolon
Tror att dom är bäst att köpa i stimm,,
Ursprungligen skickat av Sonja
För er lyllosar som bor "där nere" ja [:-118]
Ursprungligen skickat av jolon
Ps, finns det nån bra shop i eller runt v-tuna?
Ja, det där är ett problem som uppkommer ibland. Säsongsbundna arter kan vara ruggigt svåra att få tag på i önskad mängd. Det är förmodligen uppfödare som eller vanliga hamstrare som står bakom detta fenomen.Tyvärr skaffade jag för få. Dom klarade sig inte riktigt och jag ville fylla på stimmet, då var dom slutsålda för säsongen redan
Ursprungligen skickat av erikthur
Faktum är att jag nog är mer "offended" av denna tråd än den tråd som låstes av Kjell innan jag kom med i zoopet, nämligen "grogga och surfa på zoopet".
OK jag äter fisk ibland men har fortfarande tveksamheter mot just att äta fisk - borde egentligen räknas som akvarist sedan yngre tonåren och därmed med följande fördommar...
När jag äter ensam är det ytterligen sällan jag steker någon fisk. Däremot erkänner jag härmed att en och annan tonfisksallad/pizza eller makrill i tomatsås förtärts...
Men hellre en grogg än stekt fisk faktiskt..
Ååååh, DEN är inte illa må jag säga. Ja, om man utesluter bailan förstås [:-124] Vilken vällingvariant går hem på västkusten då?Men jag håller mig nog till vuxenvällingen med en stänk baileys i *s* Det smakar bättre.....
Ååååh, DEN är inte illa må jag säga. Ja, om man utesluter bailan förstås [:-124] Vilken vällingvariant går hem på västkusten då?[/QUOTE]Här i mina trakter så är det Gevalia som gäller!Men jag håller mig nog till vuxenvällingen med en stänk baileys i *s* Det smakar bättre.....
Okidoki. Men i kväll skulle det väl passa bättre med en BloodyWindy? :DHär i mina trakter så är det Gevalia som gäller!
Vad är skillnaden? *asg*Eller varför inte en bloody Marie *s*
Vad är skillnaden? *asg*[/QUOTE]Du behöver inte ha skyddslock och sugrör i ett glas med Bloody Marie men det behöver du ha i en BW *asg*Eller varför inte en bloody Marie *s*
Vad är skillnaden? *asg*[/QUOTE]Du behöver inte ha skyddslock och sugrör i ett glas med Bloody Marie men det behöver du ha i en BW *asg*[/QUOTE]Skit osså. Det är därför jag är blöt i nyllet efter mina Irländska fiskar *blinkar frenetiskt*. Ska ta ett par extra bägare på Mc:d till nästa serveringstillfälle. Tack för tipset!Eller varför inte en bloody Marie *s*
Guy Palm skrev::) Tråkigt att det inte blev några yngel, men ge inte upp eftersom det behövs rätt så många om du skall fira alla Brynäs segrar som kommer.
BluesBoy skrev:Eftersom jag fyller 40!! (ouch!!) i dag...