Stativ för akvariet

#1 - 22 april 2007 16:01
Har tänkt skaffa en burk med lite ovanliga mått som det inte går att hitta några stativ till. Undrar hur mman skall få tag på ett sådant? tex akvarielagret erbjuder specialbyggda. Nån som vet hur dessa ser ut? Jag har tänkt ha det i vardagsrummet så det är viktigt att det blir snyggt
#2 - 22 april 2007 16:02
bygg själv :D
#3 - 22 april 2007 16:04
Richard.R skrev:
bygg själv :D

Skulle inte tro det... Den eventuella begåvning jag besitter inbegriper inte att bygga saker;)
#4 - 22 april 2007 16:05
ok, kanske nån snickare kan göra ett riktigt fint stativ :P Precis som du vill ha det :D
#5 - 22 april 2007 19:32
Hej! Vi har haft precis samma problem som dig! Vi har varit på akvarielagret å kollat, de bygger aluställningar = sådär snyggt, men hållbart. Tänkte själva klä in denna med köksluckor, detta går nog om man är händig men för oss blev de väääldigt krångligt. Vi valde därför att använda oss av köksskåp (som vi stagat upp rejält) som möbel och lät en kille vi känner räkna på bärighet. Kan ju dock inte lova att detta håller men vi har gjort så iaf. Därefter har vi måttbeställt akvariet och låtit såga upp en 3cm tjock köksbänkskiva som karet kan stå på!
#6 - 23 april 2007 07:36
Med ovanliga mått menar du?
Själv använder jag lecablock och marinplaywood.
Snyggt och relativt lätt att fixa själv.
Förrutsatt att man då vill ha lecablock.
Annars kan man använda sig av vinkeljärn och gamla telefonstolpar(blir en del sågande o skruvande men det funkar), blir dessutom snyggt om man vill fixa hyllplan eller liknande.
De leca block jag använder stoppar för 600kg och finns för en spottstyve på bauhaus.
Annars så kan man prata med något förvaltare som sätter upp telefonstolpar om de inte har en eller två till övers.
#7 - 23 april 2007 19:01
firefox75 skrev:
Med ovanliga mått menar du?

Själv använder jag lecablock och marinplaywood.

Snyggt och relativt lätt att fixa själv.

Förrutsatt att man då vill ha lecablock.

Annars kan man använda sig av vinkeljärn och gamla telefonstolpar(blir en del sågande o skruvande men det funkar), blir dessutom snyggt om man vill fixa hyllplan eller liknande.

De leca block jag använder stoppar för 600kg och finns för en spottstyve på bauhaus.

Annars så kan man prata med något förvaltare som sätter upp telefonstolpar om de inte har en eller två till övers.

Inte för å va en besserwisser men telefonstolpar skulle då inta jag dra in då dom inehåller kreosot vilket inte e så nyttigt..............
/palm

Annons