Jag måste hålla med h2o här att trycksatt är fanimig enklare. Viktigt bara enligt min erfarenhet att du köper en sjysst nålventil, har du kass kvalitet på nålventilen som jag har då jag var dumsnål när jag köpte så blir det ett jävla pillande innan du får en lagom bubbeltakt.
Finns ytterst bra reaktorer att köpa som inte heller är så dyra, både att ha i och utanför akvariet, själv kör jag en tunze variant som löser co2n sjukt bra i min mening, tillochmed för bra när jag körde samma bubbeltakt som till keramikdiffusor :D
Utöver CO2 så tycker jag att du ska börja med T5or faktiskt, man kan ju utöka med MH senare, ty desto mer ljus du har desto krångligare blir det att få en bra balans mellan gödning, ljus och CO2.
Och viktigast av allt, börja så smått asap, allt kan ju uppgraderas efterhand. Se bara på mig, började för lite mindre än ett år sen med ambitionen att köra ett renodlat apistogramma kar, och har sen dess dubblat belysningen från den tänkta, skaffat trycksatt co2 och mer växter än jag nånsin trodde skulle få plats i mitt kar :)
Skynda långsamt och utveckla efterhand, så lär man sig också av misstagen ;)