Starta Tanganyika...

#1 - 22 februari 2004 17:51
Så, då var det dags, det enda jag inte har testat, nämligen Tanganyika. Ok, jag har tjuvstartat med fem st multisar, och undrar nu vad jag kan sätta ihop dessa med? Akvariet är på 222 liter (än så läge =)). Har funderat på Hästnosar och/eller Prinsessor (eller Daffodiler). Eller kanske brevisar.. Går någon av dessa att sätta ihop, och vart i vårt avlånga land får man tag på dessa?

#2 - 22 februari 2004 18:03
Prinsessor funkar kanon. för mig iaf. De är även lätta att få tag i och odla av.
#3 - 22 februari 2004 23:55
Jag har alla mojliga Tanganyikor i alla mojliga (och omojliga, hehehe) pris o svarighets grader. Mina absoluta favoriter ar inte bara dom enklaste men ocksa en av dom billigaste....Brevis. En alldeles underbar fisk med massor av personlighet. Prinsessor ar latta men kan vara rejalt elaka. Jag skulle aven rekomendera Julidochromis transcriptus, vackra, trevliga och tar inte upp mycket rum eftersom dom inte simmar sa mycket fritt.
#4 - 23 februari 2004 00:54
Jag har en litetn fråga att fylla på med...Jag har ju gått och förläskat mig i calvus och compressicept, men de skall ju tydligen vara yngelätare...Nu är frågan, jag har ju som bekant en gul occelatus och tre occelatus honor ( som hanen kör livet ur för tillfället, stackarna!) frågan är nu: om bråkstakarna (ocellatusarna) någonsin skulle få för sig att göra yngel, kommer några alls att överleva om man har några calvus eller dvärgcompressiceps?

Nina
#5 - 23 februari 2004 11:48
Jag har svårt att tänka mig att föräldrarna inte skulle kunna försvara sin avkomma. Dom är bra tuffa mot inkräktare. Må vara hänt att några yngel fösvinner, men jag tror att en del/större delen kommer att klara sig. Men jag har aldrig provat själv.
MVH
Magnus
#6 - 23 februari 2004 18:43
Det är alltså inte några problem att blanda brevisar med multisar? De har ju rätt stort iaf..

Någon som vet vart man kan få tag på några? Hittade i en affär i Danmark, men så långt har jag ingen lust att åka..=).

#7 - 23 februari 2004 18:53
I hudiksvall hade dom brevisar o multisar för 55 kr st
#8 - 24 februari 2004 18:03
OK, jag tänkte höra med affären i den stad jag jobbar (Oskarshamn) och se vad de kan ta in...

Men tack för tipset!

Annons