Hejsan!
Nu har jag tänkt och läst på lite om saltvatten, så jag tänkte börja sakta med ett då det verkar vara rätt så skoj,
men tidskrävande och dyrt, vilket jag gillar i projekt och hobbys.
Jag är fattig så jag kommer att lägga runt 1000:- på projektet varje månad tills det är klart, så det får ta sin tid.
Info om akvariet:
Akvariet är ett 8-kantigt helglas tank på 60L.
Har en Kallblå LED lampa på 36W, [COLOR=#000000][FONT=Arial]6500K med 165st LED's på, jag tror lumen är runt 2000 starkt.
Lampan ska byggas in i en strålkastare som riktas ner i karet.
Planen är att ha en enda korall i mitten av akvariet med nån räka, inget avancerat, nån snigel med.
[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=Arial]Jag ska köpa 6KG levande och 3KG levande sten.
[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#ff0000][FONT=Arial][SIZE=3]Frågor: [/SIZE][/FONT]
[/COLOR]
[FONT=Arial][SIZE=3][COLOR=#000000]*Vilken korall tror ni lämpas bäst till ett litet akvarium? [/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=3][COLOR=#000000]*Behövs skummare? jag har hört att skummare är endast till för om man har fiskar i akvariet. [/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=3][COLOR=#000000]*Hur starkt ska vattentrycket vara för att få korallen att trivas?[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=3][COLOR=#000000]*Ytterfilter eller innerfilter, vilket skulle ni ta?
Tack för er tid!
[/COLOR][/SIZE][/FONT]