Ursprungligen skickat av Kjell Fohrman
[quote]Ingen katt & hund eller annat trams.
Tramsigt skrivet - bara för att du inte giller de affärer som säljer hund- och kattillbehör så har det inget med trams att göra.
Sedan visar du ju inte heller någon större seriositet när du i en annan tråd kallar din framtida konkurrent för en skitaffär (plockade bort inlägget).
[/quote]
Jag har inte sagt att jag inte gillar de affärerna!
menar bara att en hel del affärer har mer hund&katt än fisk och jag vill ha en renodlad akvariebutik.
Affären som finns här är faktiskt dålig. du kan fråga vem som helst här i trakten. De är okunniga om hur man hanterar fisk helt enkelt.
Senst igår kom jag hem med två ihjälstressade fiskar som de jagat runt i nästan 20 minuter. Håven är ingen visp.
För det första ser jag inte dem som konkurrent för de har inte så mycke fisk och skulle de sluta med dem så klarar de sig säkert med allt annat.
Ägaren är kunnig men verkar tyvär inte jobba där så ofta.
Praktikanter är förvisso billiga men frågan är vad kunderna tycker om det?
När man inte ens kan se skilnad på hona & hane av en art så skulle jag föredra att ej sälja dem eller kanske beställa dem separat och utforska dem rejält så man vet vad man säljer i sin butik.
Förstår att du kanske blir sur men kände bara att jag ville upplysa om problemet.
Tack för din ärliga mening.