Standing rock?

#1 - 9 augusti 2005 21:58
[font=Verdana, Arial, Helvetica][font=Verdana, Arial, Helvetica][size=2][color=midnightblue] Hej,
Jag har en ide om att försöka få lite höjdkänsla i mitt nya akvarium utan att bygga ett stenröse. Akvariet är inte så stort, 200liter. Iden är att använda mig av långsmala stenar [/color][/size][/font][/font][font=Verdana, Arial, Helvetica][font=Verdana, Arial, Helvetica][size=2][color=midnightblue]som ska stå på höjden. [/color][/size][/font][/font][font=Verdana, Arial, Helvetica][font=Verdana, Arial, Helvetica][size=2][color=midnightblue]Har tänkt använda diabas som jag plockat på landet, väldigt snygg sten när den blir blöt. Lite som skyskrapor. Någon som byggt något liknande och har tips? Antar att jag måste silikona fast stenen i plexibitar för att de inte ska välta... http://www.zpet.se/forum/images/smilies/smile.gif[/color][/size][/font][/font]
#2 - 16 augusti 2005 17:49
Jag tycker det låter väldigt intressant - grafiskt och kraftfullt. Lägg gärna upp en länk när det blivit klart!

En idé är nog att använda skifferskivor som bas till sten-"pelarna". Glas/plexi är inte så tungt, så det finns en risk att det inte ger så gott stöd (tyngdpunkten förskjuts nedåt om du har ett tyngre stöd). Fixera noga i rätt vinkel och silikona ihop delarna samt låt det härda (fixerat) över natten. Det borde gå bra!

Annons