Stagen släppte!!!!!!

#1 - 19 oktober 2003 07:40
Jag har ett 720L (BTN) med pålimmade trälister runt om.
På båda sidorna sitter det en bred glasskiva fast siliconad.
Mot mitten sitter det 2 till, dom mittersta hade släppt när jag kom hem från jobbet en dag och både fram och bakrutan hade bångnat väldigt mycket... Har nyss startat upp det här eftersom jag har flyttat, men det har inte stått tomt innan, så jag kunde tömma det direkt utan några problem eftersom jag ej hunnit släppa i några fiskar.
Akvariumet lutade någon millimeter, kan det ha varit det som gjorde att det släppte? Jag trodde nämligen inte att det skulle ha någon betydelse så jag lät det vara...
Inget av staget har gått sönder eller så, så nu undrar jag om det bara är att limma fast stagen igen (funderar på att ta en till medan man ändå håller på) eller måste jag silicona om allt? Jag orkar nämligen inte städa ur akvariumet igen med sand å allt eftersom jag nyss fått i det...
Tacksam för svar!
#2 - 19 oktober 2003 07:54
Töm ur såpass mycket vatten att det går ihop igen, om du förstår vad jag menar.
Gör sedan rent och limma fast stagen igen (göra rent = ta bort alla siliconrester och tvätta rent från fett).
#3 - 19 oktober 2003 08:27
och släng dit det där extra staget du skrev om också..
millimeterlutning ska inte spela så stor roll..

köp casco siliconremover för att rengöra ytorna.. funkar bra även om det tar tid.. själv fixat ett 375 stag nyligen
#4 - 19 oktober 2003 09:46
Vore det inte bättre med ett brett eller två bredare än en massa små glasremsor.
Tycker det skulle se välgigt plottrigt ut med en massa glasremsor på akvariet.
#5 - 19 oktober 2003 09:54
släng dom gamla glas stagen å köp nya som är bredare så är du på säkra sidan så skulle jag gjort

Annons