Idag var det dags att städa 102:an. Jag tänker flytta vatten härifrån till 32:an eftesom den varken har filter, pump eller doppvärmare.
Allt funka kalas, ansning, dammsugning, och vattenbyte, ända tills jag startade pumpen! rengjort filterkudde men struntat i själva pumpen vilket innebar att en massa sörja spruta ut vid omstart. Det nyss så rena karet var inte så rent länge.....Learning by doing!

Lyfte över en av de tre snäckor som vi fick med vid köp av B. Briggitae till det "stora" karet. Vi upptäckte en vid uppstarten av 102:an men när den la ägg så fick jag panik och slängde ut snäcka och ägg. Ångrade mig strax efter och har bestämt att ett par snäckor inte kan skada!

Firrarna fick ingen mat igår så idag var det dags. Skördade grindalmask. Tetrorna är glupskare än pirajorna i Kalle Anka! De stackars blyga fjärilscikliderna blev nog utan. Prova med litelite flingor men de avvaktar...hmmm

Tabletter till malar och grodor vid nattinatti. Grodorna har tuffat till sig rejält, de ger ancistrusmalarna ena riktiga snytingar fnär de försöker suga sig fast vid maten. Sen sätter sig grodorna och öser in käket med frambenen/händerna allteftersom det löses upp. Cikliderna hänger faktiskt lite bakom och fångar lite löst som kommer flygande från tabletten. Dåså, då svälter de inte ihjäl idag i alla fall...