Spucket glas i botten

#1 - 7 april 2008 15:40
Ca 150 liters Jag håller på att ta bort kittet invändigt i karet. I ena hörnet finns det en spricka som går från kortsida till långsida men endast 4 cm in på varje sida så det är ett litet hörne som är spruckit.
Jag funderade på att ta bort alla rutor men då spricker kanske någon mer.
Hur hade ni gjort? Lagt på en klick ca 6x6 cm med silicone över sprickan eller försökt ta bort gamla bottenglaset eller helt enkelt silicona en ny glasruta över den gamla.
#2 - 7 april 2008 16:26
Jag hade ett 250L kar som började läcka. Jag tog bort all silikon och tog ut rutorna och skrapade och tvättade ordentligt innan jag limmade ihop det igen.
#3 - 7 april 2008 16:30
Ca 150 liters Jag håller på att ta bort kittet invändigt i karet. I ena hörnet finns det en spricka som går från kortsida till långsida men endast 4 cm in på varje sida så det är ett litet hörne som är spruckit.

Jag funderade på att ta bort alla rutor men då spricker kanske någon mer.

Hur hade ni gjort? Lagt på en klick ca 6x6 cm med silicone över sprickan eller försökt ta bort gamla bottenglaset eller helt enkelt silicona en ny glasruta över den gamla.

är de inte bara att vända på skivan så man får sprickan neråt:D
Bilagor:
#4 - 7 april 2008 18:01
Låter klokt danneregner, men förmodligen så läcker det in luft då:D:D:D
#5 - 8 april 2008 21:27
Det är nog ingen god ide då ytspänningarnapå den spruckna sidan är borta och hörnet kommer att knäckas om du lägger tryck på andra sidan.
#6 - 10 april 2008 20:19
Har lagt i en ny ruta över hela botten och siliconat alla fogar skall härda några dagar sedan provfyller jag på tisdag

Annons