Hej!
Upptäckte idag till min fasa att jag fått en spricka/repa på framrutan, som jag inte sett förut. En liten repa på knappt 1 cm som man kan känna med nageln (från utsidan, ej insida) och några cm till höger om den skadan så är det ytterligare en lång repa på kanske 30cm som vandrar ner mot högra listen, detta är en skada jag inte känner med nageln varken från ut- eller insidan. Det är denna skadan jag inte sett förut.
Jag har haft akvarier i 4-5 år nu och att repor kan uppstå pga algskrapor osv vet jag om och jag är inte särskilt bekymrad över just sådana repor, men eftersom dessa två skadorna har uppstått utan att jag använt algskrapan så är jag ganska oroad. Jag vet alltså inte hur dessa har uppstått.
Jag har bara en usel mobilkamera men om ni vill se bild/er så kan jag ev. försöka fånga dessa skadorna.
Karet är på 220 liter och jag är alltså nervös över att framrutan spricker och förvandlar mitt vardagsrum till en swimmingpool. Så vad ska jag göra? Ska jag tömma akvariet genast eller är det inget att bekymra sig över?