Hejsan beställde en BTN-miniamazonas som kom idag men när jag tog upp den ur förpackningen så ser jag att den har en ganska stor spricka mitt i. Tror ni detta är något man kan laga med bra resultat så man slipper att skicka iväg den och vänta på en ny? Jag har tänkt att bygga ett filter bakom om det spelar någon roll.
Som patriksg skriver så kommer det knappast att synas.
Är det en ny som du har köpt så kan du självklart reklamera den, annars kan ett tips vara att kontakta säljaren och be om ett prisavdrag.
Dock rent juridiskt (vilket kan vara bra att veta) så övergår ansvaret för transporten till köparen när varan lämnat det säljande företaget. Rent juridiskt skall man alltså reklamera till fraktföretaget och det skall ske vid mottagandet.
den är köpt ny och utkörd av företaget som sålt den, jag har redan tagit kontakt med dem och dom har pratat om både om en ny eller ev prisavdrag men vi får se imorrn. Tänkte bara höra om det kan gå bra att laga med lite silikon, så jag slipper vänta längre på att sätta igång.
Det är som Kjell säger...Många år i ett Transportföretag så var jag med om detta väldigt ofta .Men det ska noteras vid ankomsten om man ser skadan och då ska detta skrivas under av den som levererade paketet annars gäller det inte,sen om man upptäcker skadan efter han som levererade det har åkt så ska man kontakta Åkeriet 7 dagar MAX efter om man ska ha ersättning för det.Men på grund av all klydd som det i regel blir om man har otur så blir det i regel Affären som pröjsar det ändå,nu pratar jag om den firman som jag jobbade på.Detta hade inget med frågan att göra tänkte mest att det var nån som ville ha lite råg om olyckan är framme.
Sen är sprikan rätt långt ner??? Nu vet jag inte hur du kommer göra med inredningen i ditt kar men iaf.. Sanden går ju upp en bit och täcket lite, sen kanske du kan ha någon rot eller växt ivägen?
Klart att du ska reklamera den, du kommer ju att gå och tänka på den defekten i all tid och evighet, och när den dagen kommer och du kanske ska sälja din btn så står du där så vackert..
fick ett bra pris på den så det blir till att laga. Då slipper jag all väntan som redan varit på tok för lång. så vad bör jag ta silikon eller något lim. Och vilket lim är i så fall bäst till detta och är inte farligt för fiskar?