spricka i BTN

#1 - 7 juni 2008 20:21
Hejsan beställde en BTN-miniamazonas som kom idag men när jag tog upp den ur förpackningen så ser jag att den har en ganska stor spricka mitt i. Tror ni detta är något man kan laga med bra resultat så man slipper att skicka iväg den och vänta på en ny? Jag har tänkt att bygga ett filter bakom om det spelar någon roll.
#2 - 7 juni 2008 20:44
Jag hade skickat tillbaka den och väntat på det,än att försöka laga det.
#3 - 7 juni 2008 20:50
Polaren hade en liknande spricka i sin, om man trycker ihop det så syndes det typ inte, sen kommer det inte att synas mycket när det kommer alger på.

Fast det är klart, dom är ju inte billiga och man vill ju ha en som är hel!!
#4 - 7 juni 2008 21:08
Sunkigt att packa upp den och inse att den är sönder, reklamera och få en ny.
Trist och vänta på den att komma igång bara med karet.
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 7 juni 2008 21:14
Som patriksg skriver så kommer det knappast att synas.
Är det en ny som du har köpt så kan du självklart reklamera den, annars kan ett tips vara att kontakta säljaren och be om ett prisavdrag.
Dock rent juridiskt (vilket kan vara bra att veta) så övergår ansvaret för transporten till köparen när varan lämnat det säljande företaget. Rent juridiskt skall man alltså reklamera till fraktföretaget och det skall ske vid mottagandet.
#6 - 7 juni 2008 21:21
den är köpt ny och utkörd av företaget som sålt den, jag har redan tagit kontakt med dem och dom har pratat om både om en ny eller ev prisavdrag men vi får se imorrn. Tänkte bara höra om det kan gå bra att laga med lite silikon, så jag slipper vänta längre på att sätta igång.
#7 - 7 juni 2008 21:49
Ta inte silikon, om du inte får in allt riktigt blir det fult... Tråkigt sånt här, vet hur jobbigt det är att vänta :P
#8 - 7 juni 2008 22:32
Det är som Kjell säger...Många år i ett Transportföretag så var jag med om detta väldigt ofta .Men det ska noteras vid ankomsten om man ser skadan och då ska detta skrivas under av den som levererade paketet annars gäller det inte,sen om man upptäcker skadan efter han som levererade det har åkt så ska man kontakta Åkeriet 7 dagar MAX efter om man ska ha ersättning för det.Men på grund av all klydd som det i regel blir om man har otur så blir det i regel Affären som pröjsar det ändå,nu pratar jag om den firman som jag jobbade på.Detta hade inget med frågan att göra tänkte mest att det var nån som ville ha lite råg om olyckan är framme.
#9 - 8 juni 2008 10:45
patriksg skrev:
Ta inte silikon, om du inte får in allt riktigt blir det fult... Tråkigt sånt här, vet hur jobbigt det är att vänta :P

vad bör jag laga det med i så fall?
#10 - 8 juni 2008 17:06
polaren tog superlim i sin och tryckte ihop... om detta nu är bbra vet jag inte, men hans fisker lever än idag iaf.
#11 - 8 juni 2008 17:43
Jag skulle inte laga,ta en ny,hur du än lagar så kommer du alltid se/reta dig på den.
#12 - 8 juni 2008 18:21
Sen är sprikan rätt långt ner??? Nu vet jag inte hur du kommer göra med inredningen i ditt kar men iaf.. Sanden går ju upp en bit och täcket lite, sen kanske du kan ha någon rot eller växt ivägen?
#13 - 8 juni 2008 20:09
Klart att du ska reklamera den, du kommer ju att gå och tänka på den defekten i all tid och evighet, och när den dagen kommer och du kanske ska sälja din btn så står du där så vackert..
#14 - 8 juni 2008 21:09
vi får se hur det blir, jag tar tag i problemet imorrn. Så himmla tråkigt att inte kunna sätta igång bara...
#15 - 9 juni 2008 17:16
fick ett bra pris på den så det blir till att laga. Då slipper jag all väntan som redan varit på tok för lång. så vad bör jag ta silikon eller något lim. Och vilket lim är i så fall bäst till detta och är inte farligt för fiskar?
#16 - 9 juni 2008 18:34
Ibland måste man ju ändå såga isär bakgrunden för att få ned den i karet. Men det gäller kanske inte i detta fall?
#17 - 9 juni 2008 19:18
Hade jag varit du så hade jag planterat en tät växt vid det drabbade området, förutsatt att sprickan inte sträcker sig hela vägen upp. :)
#18 - 10 juni 2008 03:12
jag skulle silikonat den från baksidan och pressat ihop ....
#19 - 11 juni 2008 21:23
jag tryckte i silikon och det blev ok, inget som jag inte kan dölja med lite inredning.

Annons