spricka i botten....

#1 - 12 februari 2009 13:20
Tja!
Har ett kar på lite över 600 L.Hörde lite mysko ljud, typ som om glaset sprack och fick panik. Tömde hela skiten och så klart har det spruckit i ena hörnet.
Så ja funderar på om man kan "ful"laga de ist för att byta hela botten. Kanske typ lägga i en ny glasskiva över den gamla över sprickan. Så att det blir som dubbelglas en bit.
Jag vet att det låter lite skumt men jag kan inte skicka iväg karet i en två veckor för jag har inget boende åt firrarna under tiden.plus att ja bor på 3e våningen utan hiss så de vore trevligt att slippa bära ner å sen upp karet igen =)
#2 - 12 februari 2009 13:53
Har läst att folk har gjort så som du säger
Alltså tagit o lagt en bit glas över sprickan o lagt silikon vid skarven
#3 - 12 februari 2009 14:01
försäkringsbolagen gillar inte alls den formen av lagning.

.
#4 - 12 februari 2009 16:57
Är det sprickor är det lätt att de driver vidare över hela botten med tiden och då hjälper inte en glasbit över själva skadan!
#5 - 12 februari 2009 19:31
precis en glasbit bara över skadan är nog inget vidare, däremot kan du lägga i en stor skiva som täcker hela botten, och det måste det inte va glas, en tjockare plyfa skiva som man plastar in lite blir en väldigt stabil och säker botten.
#6 - 12 februari 2009 20:58
En kompis fick en spricka över botten i sitt 840 l. Han la i en ny skivapå de gamla och limmade och la silikon, allt väl hittills...
#7 - 12 februari 2009 22:47
Beror ju på hur sprickan går om den går vidare. Men kanske läge att kolla hur bra i våg bänken är?
#8 - 12 februari 2009 22:51
sprickan e i ena hörnet. svårt att förklara riktigt...men den ser inte ut att kunna gå vidare...har iaf klura ut att det är läge för en ny bänk då den nuvarande vägrar va i våg...jävla skitgrejer
#9 - 13 februari 2009 01:21
hehe ja hade inte testat, ja hade tryckt in de i bagageluckan, åkt till återbruket, kasta "skiten" surfat in på blocket, hittat ett kap och sluppit oroa mig för blöta tofflor och sura grannar

Annons