Ursprungligen skickat av destination
Jo klart. Jag försöker göra mitt bästa, men jag vet att jag haft det svårt i skolan o.s.v, speciellt med stavning och grammatik. Det är därför jag blev arg.
Brukar alltid kolla igenom vad jag skrivit innan jag skickar det.
Jag har också haft problem i skolan, är fortfarande väldigt rädd för att skriva på engelska eftersom lärarna som undervisade i ämnet tydligen hade mindre förståelse för alla mina stavfel...
Jag tycker att man kan skilja på olika språknivå för olika tillfällen. I forumet vill jag formulera mig så bra jag kan (möjligtvis med undantag för vissa inlägg under humormania, där det inte känns lika allvarligt att slarva lite) för där vänder man sig till en stor publik. När jag chattar använder jag förkortade ord, talspråkliga skrivningar och snubblar ofta på tangenterna i rena ivern. Men då är det ju också ett snabbt sätt att kommunicera.
När jag mailar mina nära vänner skriver jag inte på samma sätt som när jag mailar någon jag inte känner. Precis som jag använder olika ord beroende på vem jag pratar med.
Jag tycker att så länge man skriver något som många skall läsa kan man anstränga sig men i privatare sammanhang kan det vara mindre viktigt.
För övrigt klagar mina vänner på min nyaste variant av felskrivning. Har jag riktigt bråttom blir det "fisk" istället för "fick". Fanatisk? [:-91]