Spottar

#1 - 6 mars 2006 19:27
Va på clas olssons idag och såg en ramp med tre spotter som man ska tex i kök.
Kan man fästa dem i min plast ramp eller hur går det med fukt på dem. Funkar det eller kommer det bli livsfarligt.
Tror det kommer bli ganska snyggt att sätta dem.

Mvh Marcus
#2 - 6 mars 2006 21:09
Det får du nog fråga dom i affären eller på företaget om det går. Det kan vara lite svårt att veta men det kanske finns folk med den faktan här?

Jag håller med om att det skulle vara skitsnyggt och skulle själv vilja prova men det kan jag tyvärr inte... Hoppas att det går och du får hålla oss informerade.
#3 - 6 mars 2006 22:52
[quote=Kockfrallan]Va på clas olssons idag och såg en ramp med tre spotter som man ska tex i kök.
Kan man fästa dem i min plast ramp eller hur går det med fukt på dem. Funkar det eller kommer det bli livsfarligt.
Tror det kommer bli ganska snyggt att sätta dem.

Mvh Marcus[/quote]detta har disskuterats förut och "nån" sa att det står skrivet en betäckning på rampen som säger att dem bara får utsättas för stänk och inte den kondens som blir i ett akvarium! dessutom är dem väl olämpliga då dem blir fruktansvärt varma...
#4 - 7 mars 2006 19:20
Jo jag vet att dem ger värme men tänkte bara ha dem igång 1 timme när den vanliga belysningen har stängts av.
Mvh MArcus
#5 - 7 mars 2006 19:31
jag har halogenlampan "non" från ikea på ca 1 timme om dagen i mitt akvarium, den funkar iaf bra
#6 - 7 mars 2006 21:37
Kanske funkar om man bara har den igång i någon timme om dagen.
Ska nog testa det.
Mvh Marcus
#7 - 7 mars 2006 21:45
men kondensen då? vågar du prova..[:-52]
#8 - 7 mars 2006 22:37
Skulle det inte funka med plast film runt? Eller kommer den att smälta. Får se hur jag gör väntar nu på ett extra lysrör från pwss.
Mvh Marcus
#9 - 8 mars 2006 08:33
[quote=Kockfrallan]Skulle det inte funka med plast film runt? Eller kommer den att smälta. Får se hur jag gör väntar nu på ett extra lysrör från pwss.
Mvh Marcus[/quote]
Halogenlampor blir väldigt varma, jag har själv en 2 cm tjock träbit mellan min halogenlampa och plastrampen. Provade först utan och då började man se att det blev som en liten grop i plasten där lampan satt direkt under plasttaket
#10 - 8 mars 2006 10:02
Okej tack för tipset. Hur fäste du träbiten. Lim? Vilket i så fall.
Mvh Marcus
#11 - 8 mars 2006 11:33
[quote=Kockfrallan]Okej tack för tipset. Hur fäste du träbiten. Lim? Vilket i så fall.
Mvh Marcus[/quote]

Japp med lim, Karlssons universalklister :)

På den här bilden kan du ser hur jag gjort

http://img58.imageshack.us/my.php?image=dsc001031vw.jpg

Annons