Tror inte risken att bli utsatt för ett sas stycke gourmetsmakprov är stort när man sover. Kanske kärrspindlar? Man klappar inte ihjäl spindlar jue. Blir regn då så många måste ha klappat till här i trakterna
Farmor var rädd för spindlar och när jag visade upp vad jag hade fångat i en glasburk så ville hon nästan åka hem. En gång frågade jag varför och då berättade hon att de hade flyttat till en ny stad när min pappa var bebis och fått en lägenhet i ett torn efter en skitig kärring. Lägenheten kryllade av spindlar och fast farmor städade så fanns det en massa spindlar i sprickor och vrår. Hon hade städat lägenheten så grundligt att det inte fanns mycket för spindlarna att äta och hon menade envist att hon inte kunde släcka lampan när de sov för då kom spindlarna fram och bet bebisen. Jag skulle ha kallat det inbillning om min farmor inte varit en så jordnära människa...
Ja, ja... Hörde även från en bekant att undersökningar visar att vi sväljer spindlar när vi sover. Att de dras till saliven i våra munnar för att de är törstiga och att vi då sväljer dem.. Vi skulle svälja si och så många i snitt per år... Bläää.. Testade på sambon att killa honom i mungipan och då började han att vifta och klia sig så jag köper inte det riktigt.. Det är nog en skrämselskröna, tror jag... Vad tror ni??? :)