[QUOTE=Bluewing;1704498]Inte mer än att de är unga och att det bara är begynnande drift som kickar igång nu. Det kan bli så här. Det är inte ovanligt. Så det är inget dåligt tecken eller så utan det brukar stabilisera sig efter ett tag. Men kolla efter om båda har äggläggningsrör. Då vet du. Hanen har ju en pytteliten pigg mera.[/QUOTE]
Det är endast på honan vi ser ett tydligt äggläggningsrör i samband med leken, inte hos ”hanen”.
Oavsett vad så är det väldigt spännande att följa denna grupps utveckling, vet inte hur många timmar som spenderas tittandes in i karet.
Tror jag kommer följa dina råd när det gäller växter, kommer troligen införskaffa såväl Jättevallisneran som Anubias. Skall fundera ytterligare gällande Frogbit.
Är även på utkik efter några lägre växter som kan planteras i sanden, tänker mig plantera detta framför roten. Har du några tips här?
Gillar de som är planterade till höger i framkant i detta kar men vet ej vad det heter så jag har inte kunnat kolla om vad de trivs med, svårighetsgrad etc.
https://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=781