Spelar min guppyhane?

#1 - 20 juli 2006 19:37
Jag sitter här å beundrar mina små guppys, så ser jag att hanen simmar bakom honan KONSTANT och simmar på sidan för henne etc. Är det som han uppvaktar henne innan parning tro?
#2 - 20 juli 2006 20:41
Jo, det är nog anledningen. Han liksom simmar i sidled samtidigt som han kröker kroppen?
#3 - 21 juli 2006 01:08
jajjemen :)))), fast honan ser inte så värst intresserad ut ^^. Hon gömmer sig istället =D
#4 - 21 juli 2006 14:13
Då spelar han.... Även om det inte verkar som att honan är intresserad och inte har blivit befruktad så är det ändå ganska säkert att honan snart kommer att bli gravid... Lycka till med ynglen i framtiden.

/ Marcus
#5 - 21 juli 2006 22:23
min hanne brukar spreta med fenorna samtidigt och blir grymt vacker då
#6 - 21 juli 2006 23:39
[quote=Raven]min hanne brukar spreta med fenorna samtidigt och blir grymt vacker då[/quote]

Min brukar göra tvärtom när han kröker sej så. Han liksom viker ihop fenan istället. Men han är lika vacker för det....
#7 - 22 juli 2006 00:36
häftigt. Jag har för mig att när jag var liten å mina guppys fick yngel, så hade vi en liten korg eller liknande som vi la i akvariet. Behövs det till guppys, eller äter dom inte upp ynglen eftersom dom är ungfödare? Har även neontetror i karet, och dom är ju inte blyga på mat direkt. :)
#8 - 22 juli 2006 01:30
Jo, ungfödare äter sina egna yngel. Och jo, det är en födslokasse du menar. Det finns olika varianter men den bästa är den som är en plastbus som det finns galler och sånt till....
#9 - 22 juli 2006 13:54
Dom som hittar avvägningen att mata mycket men inte för mycket brukar få upp en del yngel utan födkasse om de har mycket växter och inga mer effektiva rovfiskar än de du har. Men visst svinn får man i så fall räkna med.

Annons