Spela in Heroes!

#1 - 27 oktober 2007 09:05
Idag från 11.30 till sent ikväll visas alla Heroesavsnitten på tv4+... och jag har INGENTING att spela in på!!! Finns det någon god människa här på zoopet som har en hdspelare eller tänker spela in allt på annat vis? Som kan tänka sig att dela med sig sen? Jag kommer ju inte kunna sitta hela dagen framför tv:n även fall jag tänker försöka :) Har ju liksom familj och djur att tänka på också :p
#2 - 27 oktober 2007 09:16
Hmm... du skulle sagt till tidigare... Är på jobbet nu så jag kan tyvärr inte hjälpa dig... annars hade det bara varit att spela in det hela på hd:n och bränna på skivor sedan... synd...
#3 - 27 oktober 2007 09:19
:( Mäh....
#4 - 27 oktober 2007 12:35
Men det går väl fortfarande på onsdagar va?
Själv har jag varit lite småbusig och sett hela första säsongen (blir det flera???) och kan säga att det blir bara bättre och bättre! Tycker egentligen inte att den var så spännande i början men av någon anledning fastnade jag ändå och det ångrar jag inte;)

/Hans
#5 - 28 oktober 2007 07:44
heroes är kanon :)

Strecksåg hela förstas säsongen (typ!). Och nu är det snart dags för andra. Det 8:e avsnittet släpptes i usa nu i veckan om jag inte minns fel!
#6 - 28 oktober 2007 07:57
varför inte tanka det?
#7 - 28 oktober 2007 09:01
...och då menar du??? :confused:

Richard.R skrev:
varför inte tanka det?
#8 - 28 oktober 2007 09:04
Ladda hem...
#9 - 28 oktober 2007 09:21
.... mja...
#10 - 28 oktober 2007 14:30
Du vet att egentligen är det lika olagligt att spela in, som att ladda hem från internet ;)
#11 - 29 oktober 2007 07:58
Spela in kan ju inte vara olagligt?! Varför skulle det i såfall säljas video och dvdspelare med inspelningsfunktion? Däremot att SÄLJA eller sprida det inspelade kanske är en gnutta olagligt ... men jag vet faktiskt inte. Är inte insatt alls.
#12 - 29 oktober 2007 08:49
Japp du har helt rätt. Det är helt lagligt att spela in & använda för privat bruk, man får inte visa det man spelat in offentligt. Det är också lagligt att kopiera skivor man har köpt om man använder det för privat bruk. :)
#13 - 29 oktober 2007 09:39
Joakim_91 skrev:
Japp du har helt rätt. Det är helt lagligt att spela in & använda för privat bruk, man får inte visa det man spelat in offentligt. Det är också lagligt att kopiera skivor man har köpt om man använder det för privat bruk. :)
Filmer får inte kopieras ens för privat bruk. Läser du inte texten i början? ;) Musik får man däremot fortfarande kopiera och tom ge bort till sin närmaste vänkrets (det är här det blir problematiskt med definitioner när tekniken ser ut som den gör i dag)

Annons