speed paintning for discus lovers

#1 - 1 augusti 2009 00:19
Hej. eftersom det är ett sånt fasligt SA tryck på forat så gjorde jag en present till er discus lovers.

Så får ni berätta för vilken sårts discus det är;) för själv har jag ingen aning. men kul var det, göra nåt anorlunda i Photoshop för en gång skull.

&feature=channel_page" target="_blank">
&feature=channel_page

Puss puss:D
#2 - 1 augusti 2009 06:42
Ja jösses. Hur lång tid tog det där egentligen? Snyggt var det iaf. :)
#3 - 1 augusti 2009 08:34
Har du gjort det?
Imponerande:D!
#4 - 1 augusti 2009 10:43
jo jag har gjort den;) det är det jag gör mest nu när jag är sjuk...

Realtid tog det nog 140 min.

det var ganska kul..ska nog forstätta på deta spår. nån mer som vill ha en fiskfilm?
#5 - 1 augusti 2009 11:56
Väldigt fint! Tänk om man vore hälften så duktig på att rita i photoshop.
Använde du ritbräda?
#6 - 1 augusti 2009 12:50
Wilhelm skrev:
Väldigt fint! Tänk om man vore hälften så duktig på att rita i photoshop.

Använde du ritbräda?

aww tack så mkt...:)

Jo jag använder ritbräda. det bästa som hänt mej sen färdigskivat bröd.:d
#7 - 1 augusti 2009 15:42
Fy fasen vad najs! fick 5* av mig LÄTT!!!!! och en liten kommentar!
#8 - 1 augusti 2009 15:53
hehe tack, tack:)
håller på en till nu. inte discus denna gången men, men
#9 - 1 augusti 2009 16:23
karrokaja skrev:
aww tack så mkt...:)

Jo jag använder ritbräda. det bästa som hänt mej sen färdigskivat bröd.:d

Tänkte väl! Inte så lätt att rita sådär med musen! :eek: [:I]
#10 - 1 augusti 2009 16:30
Wilhelm skrev:

Nej usch. rita med mus går inte! fast det var ju det man knåpade med i början. det gör jag ogärna igen
#11 - 1 augusti 2009 17:39
fy fan vad snyggt, riktigt fint! :D
#12 - 1 augusti 2009 17:46
hihi...va glad jag blir...ojoj aldeles varm i hårfästet....
#13 - 1 augusti 2009 21:07
Wilhelm skrev:

Vilka ord du använder...:p
#14 - 1 augusti 2009 21:25
Jisses vad avundsjuk jag blir... vill oxå kunna rita med datorn :).

Vad behövs för prylar till det... Photoshop, ritbräda och femma (eller motsvarande!) på teckningslektionerna, antar jag :(...
#15 - 2 augusti 2009 00:03
Nä inga rit lektioner...du klarar dej bra med tålamod och fantasi;)
Ritplatta MÅSTE du inte ha, men det är otroligt mycket mer bekvämt och smidigt;)
använder aldrig musen längre... inte ens när jag inte ritar. man kan surfa på zoopet lika bra med planka som med mus;)

Photoshop går bra, det finns ett annat pgr som hete corel painter X
Där kan du välja vilket sorts papper du vill måla på, om det ska vara blött, fuktigt, torrt, groft osv osv.
Du kan välja penslar (även göra egna)
Du kan välja oljefärg, pastell, ackryl, vanlig vattenfärg, kritor och pennor.

Väldigt avancerat och anpassat för just måleri. photoshop är ju mer redigering.
Har inte lärt mej detta pgr riktigt...
Och så måste du ju filma dina alster!! använd hyper cam 2

Lägger upp lite bilder. Brukar inte göra det då folk snor bilder. men copyright lagen står högt på listan när det gäller zoopet så här känner jag mej trygg;)
#16 - 2 augusti 2009 01:04
Jag är också intresserad av konst (rita, måla, skulptera osv) men har aldrig hört talas om ritbräda tidigare. Vart kan man köpa en? Och vad kostar dom?

PS. Snygga bilder =)
Guest
#17 - 2 augusti 2009 01:16
En bra kostar väl typ 500kr men riktigt bra 1000+(jag gillar wacom's). Använder en när ja jobbar i autocad.
#18 - 2 augusti 2009 06:47
Det där är annat än när jag försöker rita, jag misslyckas till och med med streckgubbar. :D

Kommer ihåg att jag för några år sedan spelade ett Pictionary-liknande spel över nätet tillsammans med lite kompisar. Det var svårt att gissa vad jag försökte rita, inte bara för att jag är fullständigt usel på det utan för att jag försökte göra det med en trackball dessutom. :D
#19 - 2 augusti 2009 11:09
hakke112 skrev:
Jag är också intresserad av konst (rita, måla, skulptera osv) men har aldrig hört talas om ritbräda tidigare. Vart kan man köpa en? Och vad kostar dom?

PS. Snygga bilder =)

Man kan väl köpa dom lite överallt. jag fick min i födelsedags present för typ 1 år sendan.
den modellen jag har riktigt kaxig! märket wacom och modellen heter bamboo.
Ritplatta heter tablet på engelska så googla "Wacom tablet" så är du snart på deras hemsida.
tror dom har onlieshop oxå:)

Ps. kul att du gillar dom=)
#20 - 2 augusti 2009 11:11
myslas skrev:
Det där är annat än när jag försöker rita, jag misslyckas till och med med streckgubbar. :D

Kommer ihåg att jag för några år sedan spelade ett Pictionary-liknande spel över nätet tillsammans med lite kompisar. Det var svårt att gissa vad jag försökte rita, inte bara för att jag är fullständigt usel på det utan för att jag försökte göra det med en trackball dessutom. :D

HAHAHAAAA!!! trackball??!?! ursäkta att jag skrattar jätte högt.
Har provat trackball men jag tycker inte det passar till nåt. bara obekvämt
#21 - 2 augusti 2009 11:21
Har använt trackball i nästan 15 år nu och älskar dem. Men de är inget vidare när man ska rita eller spela spel. Jag har en vanlig mus också men den samlar mest damm.
#22 - 2 augusti 2009 11:26
När jag spelar spel så är det emulatorer som gäller och då åker playstation dosan fram=)
annar är det bara tablet.
Men ibland kanske pc spel åker upp då kommer ju musen fram också. men det är som me dej. musen samlar mest damm (nej jag är inte singel:d)
Guest
#23 - 2 augusti 2009 11:30
karrokaja skrev:
HAHAHAAAA!!! trackball??!?! ursäkta att jag skrattar jätte högt.

Har provat trackball men jag tycker inte det passar till nåt. bara obekvämt

Oki, hört talas om förslitningskador med mus?

Sitter sj med dubbla tracks (en till höger o en till vänster), stormtrivs, skulle aldrig gå tillbaka till nån tråkig mus inte.

@Myslas. Det går att spela/rita med tracken med, man lär sig. ;)
#24 - 2 augusti 2009 11:49
hur fasiken kan du manövrera 2 tracks:confused: som ett J*vla star trek skepp som man ska styra genom universum. crazy people on this forum indeed!!:d

Kan du inte lägga upp nån bild?
Guest
#25 - 2 augusti 2009 12:23
karrokaja skrev:
hur fasiken kan du manövrera 2 tracks:confused: som ett J*vla star trek skepp som man ska styra genom universum. crazy people on this forum indeed!!:d

Kan du inte lägga upp nån bild?

Jo om Star Trek förknippas med blått så får jag väl känna mig skyldig.:D
Lite väl blå bild, (tagen i ett annat syfte) men förmodligen syns trackarna ändå... http://www.lagring.anettejt.se/BL.jpg

Sen är det inte svårare att manövrerera 2 tracks än 1, det krävs bara lite liksidighet och simultansförmåga. [:-1]
#26 - 2 augusti 2009 12:32
Imponerande! Rita en Arowana :D

Hur funkar dina blå pennor Anette? :p
Guest
#27 - 2 augusti 2009 12:37
Johanski skrev:

Hur funkar dina blå pennor Anette? :p

Inte nåt vidare, men vem bryr sig så länge de lyser blått..:D
#28 - 2 augusti 2009 13:01
Johanski skrev:
Imponerande! Rita en Arowana :D

nu blev jag inspirerad;)
#29 - 2 augusti 2009 16:12
nu johanski!! en speed painting deikerad till dej;)
" target="_blank">
#30 - 2 augusti 2009 16:20
Imponerande! Den tackar jag för :D
#31 - 2 augusti 2009 16:23
kul att du gillar den. håller den arowana standard?
Jag har blivit helt såld på att rita fisk... why?
Det kommer säkert poppa in länkar lite då och då=)
#32 - 2 augusti 2009 16:36
Den håller arowanastandard! Fast en silverarowana hade inte varit helt fel ;)
Önskar jag kunde rita så bra :)
#33 - 2 augusti 2009 16:41
får väl rita en silverfisk då:D

det är bara sätta igång o så öva några år o sen sitter det;)
#34 - 5 augusti 2009 00:11
nu är jag helt såld på detta, men det är faktiskt skit kul!!

" target="_blank">
räka

" target="_blank">
silver arowana
#35 - 5 augusti 2009 08:06
Hur gör du när du spelar in filmen?
#36 - 5 augusti 2009 08:23
Halloj! Upptäckte denna tråd först nu - och jag måste säga att jag blev djupt imponerad! Fantastiskt vackert, drivet och konstnärligt utfört!
:)
#37 - 5 augusti 2009 10:06
Tack så hemskt mycket maxB!
Man blir så glad av den otroligt positiva responsen här, så man kan inte sluta =)
#38 - 5 augusti 2009 10:09
suzanne.h skrev:

Jag har ett program som "filmar" skärmen.
"hyper cam 2" va namnet. det finns en gratis veriation också väldigt bekvämt
#39 - 5 augusti 2009 10:24
suzanne.h skrev:

Jag har ett program som "filmar" skärmen.
"hyper cam 2" va namnet. det finns en gratis veriation också väldigt bekvämt
#40 - 6 augusti 2009 09:35
galet snyggt!!! du skulle kanske kunna göra en fjärilsciklid det skulle vara snyggt eftersom att den har så mkt färger:d
#41 - 6 augusti 2009 11:25
ankan94 skrev:
galet snyggt!!! du skulle kanske kunna göra en fjärilsciklid det skulle vara snyggt eftersom att den har så mkt färger:d

kan ju prova;)
#42 - 6 augusti 2009 23:09
det här är väl en fjärilsciklid?

[COLOR=#ff4400]
&feature=channel_page" target="_blank">
&feature=channel_page
[/COLOR]
"" target="_blank">

Jo om ni känner igen bilden men att texten i filmen inte stämmer överens med fotografens namnså säg till.
Jag tar för givet att användaren som la upp bilden också är fotografen, men det kan ju vara fel.
#43 - 7 augusti 2009 05:35
Otroligt, jag är imponerad!
Det har blivit några timmar med PS ?
När jag använt PS så har det mer varit som bildhantering och innan jag fick rätt på dom enkla(jämfört med...) grejorna jag gjorde så blev det många timmar för att lära mig och hitta i programmet.
#44 - 7 augusti 2009 11:43
Tack så mycket! det är väldigt kul när folk gillar ens grejer.
Men man blir nästan lite besatt av denna hjärtliga respons.
Man kan liksom inte sluta:)
Jodå ganska många timmar blir det nog. men huvudsaken är intresset.
Man kommer inte långt utan det.
#45 - 8 augusti 2009 18:00
Så sjukt snyggt!!!
#46 - 8 augusti 2009 18:28
ankan94 skrev:
Så sjukt snyggt!!!

Tack så mkt:)
Kjell Fohrman
Administrator
#47 - 8 augusti 2009 18:50
karrokaja skrev:
det här är väl en fjärilsciklid?

" target="_blank">

Jo om ni känner igen bilden men att texten i filmen inte stämmer överens med fotografens namnså säg till.

Jag tar för givet att användaren som la upp bilden också är fotografen, men det kan ju vara fel.

Väldigt bra gjort och det gäller alla dina målningar.

Ser att mitt namn står angiven och kan säkert stämma (vet inte).
Dock om du hittar fotot i Zoopets stora fotoarkiv så är det jag som har lagt upp alla foton (ingen annan kan lägga upp foton där) men det behöver inte innebära att jag har tagit fotot.
Fotografens namn hittar du under Fotograf i rutan under fotot
#48 - 8 augusti 2009 22:02
mycket Roligt att självaste chefen tycker om det;) (min chef heter kjell)

Aha ok då fattar jag...tänkte F*n va du plåtar.
Men jag ser faktiskt inte vart namnen står...
På thumnails bilderna ser man ju det. men inte när man klickar för större bild.
Om du förstår.

Kanske är lättare om jag bara skriver zoopet.com
Guest
#49 - 9 augusti 2009 00:23
Grrryyyyyyymmmmt snyggt!! Kan du rita en oscar om du orkar nån gång :p ? (påfågelciklid)
#50 - 9 augusti 2009 07:45
Karrokajan en utmaning!

Felix min redtailmal vill bli snabbmålad! ;)

http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?p=781955#post781955
#51 - 9 augusti 2009 08:23
OH . MY . HOLY . FISH !!! *avsvimmad*
Kjell Fohrman
Administrator
#52 - 9 augusti 2009 08:56
karrokaja skrev:
Aha ok då fattar jag...tänkte F*n va du plåtar.

Men jag ser faktiskt inte vart namnen står...

På thumnails bilderna ser man ju det. men inte när man klickar för större bild.

Om du förstår.

Kanske är lättare om jag bara skriver zoopet.com

Ja jag fotar i och för sig rätt mycket men inte så mycket. För de stora fotona så står det för samtliga foton angivet i informationen nedanför fotot. Där står det Fotograf: XXXXXXX

Tycker du skall ange fotografens namn - det blir dom säkert glada för och det är ju "deras" foto och inte zoopets
#53 - 9 augusti 2009 15:35
Jag får nog lära mej att kanske använda ögonen lite mer...
Får kolla upp bilderna jag gjorde och sen redigera om dom. jag vet ju själv hur snopet det känns när man hittar en bild nånstans som är "snodd"
#54 - 9 augusti 2009 18:24
Wow vad häftigt!!! *djup bugning av respekt*
#55 - 13 augusti 2009 00:48
Jag såg nåt när jag tittade på silverarowanan igen, vadå "Hörrö Johanski det här går ju inte", visst står det så? :p Det blev ju skitbra
#56 - 13 augusti 2009 08:54
[:-106][:-106][:-106][:-106][:-106]

Ovanstående är vad jag klarar i teckningsväg - kräver dock dator.

Otroligt bra gjort Karrokaja

MVH Lasse
#57 - 13 augusti 2009 11:45
jo johanski ett litet privat meddelande där;) det var så otroligt svårt.
Vid första blicken ser fisken vit ut men tittar man närmare är det en massa färger och så blir det bara gröt av det...

Men Lasse! jag använder ju också dator:p:D
#58 - 13 augusti 2009 12:53
När jag ser din kreativa och konstnärliga talang så kan jag inte låta bli och ställa frågan om du kommer från fälten lite sydost om Järna? :)

MVH Lasse
#59 - 13 augusti 2009 13:51
Jag bor i järna centrum men jag är waldorf unge;)

Då undrar man ju varför du frågar en sån detaljerad fråga?
#60 - 13 augusti 2009 21:30
Har bott utanför Trosa (Stensunds Folkhögskola) och arbetat i Vattenbruket som var färgsatt av antroposofer och haft en del kontakt med folk från Järna även om jag själv absolut inte är antroposof. När jag såg kvalitéen på dina arbeten och noterade att du hade Järna som hemvist så var jag bara tvungen att fråga eftersom jag har sett så mycket kreativt och bra konstnärligt arbete komma från de som är - som du själv uttrycker det - waldorfungar. ville kanske bara få bekräftad en positiv fördom.

MVH Lasse
#61 - 14 augusti 2009 11:31
Hahaha!! grymt! jag blev huggorms biten på stensund en gång.
det var kul;)
Om du själv absolut inte är antis (vi kallas så - antisar) hur ser du på deras filosofi och pedagogik? det är ganska intressant vad icke antisar tycker:)

Jo antisar, halv antisar och waldorfungar, så finns det Rå-antisar också:)
Waldorfunge förklarar ditt förflutna.
halv-antis betyder att du tar vara på det du lärt dej i waldorfunge-tiden.
men om du forsätter läran så blir du en antis eller ännu värre Rå-antis

Shit värsta vetenskapen det här.
bifogar lite bilder på skolan jag gick på i 12 år;) Solvikskolan.
#62 - 15 augusti 2009 21:15
Jag har stor respekt för pedagogiken inom Waldorf som ofta utgår från skapande och ungarnas egen verklighet men vad jag inte delar är ideologin bakom antroposofin eftersom jag har den dialektiska materialismen som min grundfilosofi. På det sättet kommer jag så att säga på frontalkollision med Steiners idéer eftersom jag utgår från materia som ursprung och förklarar värden från det och antroposofin från det andliga väsendet som ursprung och får sin världsbild från det. Steiner utgår från Goethe och jag delvis från Hegel så att säga :)

Det som dock förvånar mig lite är att du använder datorn som arbetsredskap för ditt konstnärliga arbete (och gör det väldigt skickligt) - sist jag pratade med en antroposof om datorer så var inte inställningen så positiv men det var för ca 10 år sedan så inställningar kanske har ändrats :).

Nu skall vi inte förstöra tråden med filosofiskt dravel :) utan återgå du till din speedpainting - en vacker korall som omväxling kanske...

MVH Lasse
#63 - 21 augusti 2009 21:10
ahh intressant det där! jag PM:ar dej så slipper övrigt folk vårat filosofi snack.

En korall kanske dyker upp;) och så var det nån redtail catfish vid namn felix som ville bli avmålad också.
#64 - 28 augusti 2009 18:04
Och min svart vita platy vid namn mio
#65 - 28 augusti 2009 19:06
ojoj nu har jag fullt upp. hehe vill jätte gärna måla av allas fiskar men man måste vänta på inspiration och den där lågan. just nu vill jag inte. men det kommer;)
#66 - 29 augusti 2009 08:06
haha
#67 - 29 augusti 2009 10:14
Du kan ju bifoga en bild på din platy så att jag kan måla av den när jag får lust.
#68 - 29 augusti 2009 13:51
okej :)
#69 - 29 augusti 2009 21:12
karrokaja skrev:
ojoj nu har jag fullt upp. hehe vill jätte gärna måla av allas fiskar men man måste vänta på inspiration och den där lågan. just nu vill jag inte. men det kommer;)

Den sanna konstnärens dilemma :)

MVH Lasse
#70 - 29 augusti 2009 21:22
Ja visst!! hehe!... Man försöker och försöker men det går bara inte. Och rätt som det är så vill man inte göra annat. det kan gå nån timme mellan, nån dag eller vecka och i värsta fall månader och då blir man riktigt deprimerad...då målar man något bara för att och det är då riktigt bra grejer kommer och då blir man glad och fortsätter och så är man där igen! målar, målar som aldrig förr. konstigt..
#71 - 30 augusti 2009 09:01
Antroposofisk!!
Jag har jobbat på Solåkrabyn i Stallarholmen! Vi har "nästan" varit arbetskollegor juh!!
snacka om liten värld :D
#72 - 30 augusti 2009 10:43
ja jävlar anamma världen är liten!! vi kan ha tjejkväll med akvarietema. och våra sambosar kan sitta vid datorn och kolla på formel 1
#73 - 30 augusti 2009 12:40
karrokaja skrev:
ja jävlar anamma världen är liten!! vi kan ha tjejkväll med akvarietema. och våra sambosar kan sitta vid datorn och kolla på formel 1

It's a DEAL!! Sambon gillar allt som har med bilar att göra. Det tycker jag vi gör =) så fort jag blir bättre!
#74 - 30 augusti 2009 12:47
Lasse skrev:
Jag har stor respekt för pedagogiken inom Waldorf som ofta utgår från skapande och ungarnas egen verklighet men vad jag inte delar är ideologin bakom antroposofin eftersom jag har den dialektiska materialismen som min grundfilosofi. På det sättet kommer jag så att säga på frontalkollision med Steiners idéer eftersom jag utgår från materia som ursprung och förklarar värden från det och antroposofin från det andliga väsendet som ursprung och får sin världsbild från det. Steiner utgår från Goethe och jag delvis från Hegel så att säga :)

Det som dock förvånar mig lite är att du använder datorn som arbetsredskap för ditt konstnärliga arbete (och gör det väldigt skickligt) - sist jag pratade med en antroposof om datorer så var inte inställningen så positiv men det var för ca 10 år sedan så inställningar kanske har ändrats :).

Nu skall vi inte förstöra tråden med filosofiskt dravel :) utan återgå du till din speedpainting - en vacker korall som omväxling kanske...

MVH Lasse

Det där om antroposoferna inte använder datorer är inte sant. På mitt förra jobb utgick allt från datorer och telefoner. Alla beställningar gjordes via internet. Antrosoferna tror på moder natur, konstigt att de använder bil till allt ;-)
#75 - 30 augusti 2009 13:20
Nubi skrev:
Det där om antroposoferna inte använder datorer är inte sant. På mitt förra jobb utgick allt från datorer och telefoner. Alla beställningar gjordes via internet. Antrosoferna tror på moder natur, konstigt att de använder bil till allt ;-)

Men det är modrena postivia antisar!!

Riktigt antisar är rädda för mobiltelefoner. och låter inte sina barn kolla på tv.
Dom är ju ganska...jobbiga. Rå-antisar
#76 - 30 augusti 2009 13:21
Nubi skrev:
It's a DEAL!! Sambon gillar allt som har med bilar att göra. Det tycker jag vi gör =) så fort jag blir bättre!

Coolt!! äntligen nån som är lika nördig som jag....
#77 - 30 augusti 2009 13:29
Heheeh!
#78 - 30 augusti 2009 13:30
karrokaja skrev:
Men det är modrena postivia antisar!!

Riktigt antisar är rädda för mobiltelefoner. och låter inte sina barn kolla på tv.

Dom är ju ganska...jobbiga. Rå-antisar

Inte bara tv, bilar. VACCIN! oxå! visst är det skumt. De tror att vaccinen gör barn utvecklingsstörda, du har säkert hört det lika mkt som mig,
#79 - 30 augusti 2009 15:58
#80 - 30 augusti 2009 16:25
Nubi skrev:
Inte bara tv, bilar. VACCIN! oxå! visst är det skumt. De tror att vaccinen gör barn utvecklingsstörda, du har säkert hört det lika mkt som mig,

Inte riktigt sant det där med vaccinet. lite snevridet är det allt.
Antisar tycker inte om vaccin till t ex barnsjukdomar som påssjuka mässling vattkoppor och sådana sjukdomar. och det är veteskapligt bevisat att om man vaccinerar sej mot dessasjukdomar så får man mycket större risk att drabbas av allergier i vuxen ålder...
Sjukdomen gör att kroppen bygger upp sitt emunförsvar.
#81 - 30 augusti 2009 16:30

Jo typ i mitten... en bättre upplöst bilde hade inte vart fel... men jag gör mitt bästa... fina var den iaf.
#82 - 30 augusti 2009 16:32
karrokaja skrev:
Inte riktigt sant det där med vaccinet. lite snevridet är det allt.

Antisar tycker inte om vaccin till t ex barnsjukdomar som påssjuka mässling vattkoppor och sådana sjukdomar. och det är veteskapligt bevisat att om man vaccinerar sej mot dessasjukdomar så får man mycket större risk att drabbas av allergier i vuxen ålder...

Sjukdomen gör att kroppen bygger upp sitt emunförsvar.

Då måste jag vara väldigt allergisk mot ALLT ;-) För den vaccinet fick jag när jag var liten.
#83 - 30 augusti 2009 16:33
Håller dock med om att det är lite snedvridet
#84 - 30 augusti 2009 16:37
Du löper större risk att drabbas... det betyder inte att kommer att drabbas.
och sätter man sej lite in i kroppens funktioner så är det inte speciellt snevridet heller.
Men det är ju dom idiot antisarna som man ser och hör.

Sen finns det en helt normal grupp med smarta antisar..men dom är ju så normala så dom märker man inte... typ
#85 - 30 augusti 2009 16:40
Jo tack har vänner som är Antisar :) och jag köper mycket av det de har att säga. Jag skulle själv vela prova på att bo på landet och odla allt själv och ha grisar kor, höns, kaniner och får som jag föder upp och sen när de är välgödda ;) slaktar och tar till vara på ALLT. Så som man gjorde förr i tiden =)
#86 - 30 augusti 2009 19:07
KarroKaja jag tror inte riktigt på det här med allergier och vacinationer - i min generation fick alla dessa vacinationer och i min generation var/är allergier mycket, mycket ovanlig. Att folk som lever på landet och brukar på jorden inte får så mycket allergier beror nog inte på att de är emot vacinationer utan på att de får träna sitt immunsystem under hela livet så det inte ställer till jäkelskap.

MVH Lasse
#87 - 30 augusti 2009 19:09
Konstigt alla alla gamlingar som fick vaccinationer inte är allergiska, Tänk på alla ålderdomshem där personalen tar med sig hundar till jobbet och kanske en av 14 är allergisk. Och då har det med ålder och nedsatt immunförsvar att göra.
#88 - 30 augusti 2009 20:55
Nä allergi har inget med nedsatt immunförsvar att göra - snarare tvärtom - överaktivt. Jag hörde en läkare en gång som sa att immunförsvaret är som en tioårig grabb - får det inget att göra så ställer det till med jävelsskap :)

MVH Lasse
Bilagor:
#89 - 31 augusti 2009 09:20
Lasse skrev:
Nä allergi har inget med nedsatt immunförsvar att göra - snarare tvärtom - överaktivt. Jag hörde en läkare en gång som sa att immunförsvaret är som en tioårig grabb - får det inget att göra så ställer det till med jävelsskap :)

MVH Lasse

Hahaha det citatet gillade jag! :D
Bilagor:
#90 - 13 september 2009 18:48
hur går det med "speed paintningen"???

Inte off topic
#91 - 13 september 2009 19:24
Haha!! just för tillfället är det lite offtopic... hehe. Men jag kommer tillbaka i promise.
Det där konstnärliga elden går som sagt lite upp och ner. just nu krafsar den i botten, men den kommer tillbaka.
#92 - 13 september 2009 19:27
När elden kommer tillbaka önskar jag mig en speed painting på Lexus :) (doggen)
#93 - 13 september 2009 19:28
ojoj! hundar och grejer... jaja vi gör ett försök;)
#94 - 15 september 2009 16:05
*skratt* :) Ja allt handlar väl inte om fiskar ;) *hihi*
#95 - 15 september 2009 16:06
inte??
Bilagor:
#96 - 15 september 2009 22:19
heheh.
#97 - 13 november 2009 12:51
dedicated to MaxB. orginal bilden finns nånstans i nån av hans trådar...

" target="_blank">
#98 - 13 november 2009 12:58
Fjäskar du!?? :P

du kan inte göra en propeller fisk :) :P
#99 - 13 november 2009 13:00
:p:p Fjäääskar du :P

I Bet att du inte kan göra en Proppellerfisk ;);)([SIZE=1]gaffelstjärtad regnbågsfisk)[/SIZE]
#100 - 13 november 2009 13:04
det där frågade ansjo också... jag saknar max så är det bara. fjäskar gör jag väl inte...

ta en bra bild på din propeller så ska vi se om det går eller ej.
#101 - 13 november 2009 13:07
#102 - 13 november 2009 13:09
hade ändå tänkt planera att sitta hemma efter att jag hämtat nycklarna till lägenheten så nån av dessa kommer säkert upp på tuben... idag eller imorrn;)
#103 - 13 november 2009 15:46
karrokaja skrev:
hade ändå tänkt planera att sitta hemma efter att jag hämtat nycklarna till lägenheten så nån av dessa kommer säkert upp på tuben... idag eller imorrn;)

dom fiskarna är fina nubi!

idag kommer dom det har jag bestämt!;)
#104 - 13 november 2009 15:48
sitter och ritar just nu;)
#105 - 13 november 2009 16:18
riktigt imponerande! jag har alltid velat kunna rita, men det blir ju inte alltid som man vill....har försökt göra en logga till en t-shirt med en ancistrus och lite text...till föreningen i västerås...men jag har inte kommit längre än till konturerna, som jag säkert gjort om 1000ggr...(ne jag e verkligen kass på att rita ;P)

Hoppas att du aldrig tröttnar på din konst!
#106 - 13 november 2009 18:00
nä det är som en del av mej kan man säga.. finns det papper och penna så sitter karrokaja och ritar, hästa eller drkar eller nåt. nu ritar jag en fisk:P
#107 - 13 november 2009 21:24
Nä men shit va duktig du är :D
#108 - 13 november 2009 23:45
och det ska komma från dej?? jag har allt sett dina grymt coola bilder!!! och är det nån som är avundsjuk så är det jag!
#109 - 14 november 2009 00:25
" target="_blank">
INTE nöjd!!
#110 - 14 november 2009 10:54
karrokaja skrev:
" target="_blank">
INTE nöjd!!

joho då ksrro den var ju bra!
#111 - 14 november 2009 14:50
Rita en Gädda så får du ett extra pluspoäng!! ;)
#112 - 14 november 2009 15:51
dom fiskarna är fina nubi!

idag kommer dom det har jag bestämt!;)

Ja visst är de *ler* så fort jag får råd ska jag beställa 20 st till :D
Kär i de *ler*
#113 - 14 november 2009 15:55
Fan vad duktig du är!!! Super snällt av dig att rita av propeller fisken :) du glömde bara propellern ;)
#114 - 14 november 2009 16:51
va bra att damen tyckte om den. men vad jag ritade ju vad jag såg och jag såg då rakt ingen propeller
men jag ritade en helikopter där den såg du va?
#115 - 14 november 2009 17:15
Jag asgarvade när du ritade helikopter i början :) Tusen tusen tack!!
Du kommer att förstå vad jag menar när du kommer på besök. Har Toni gått i ide??
#116 - 14 november 2009 18:29
Toni ska på nån fest nu i helgen, annars är skit sur över att hans nya röda ciklider käkade upp hans koppar tetror, men han är samtidigt glad över det för han hatade koppartetrorna som inte stimmade:)
#117 - 15 november 2009 19:58
Röd ciklid? har jag missat :)
#118 - 15 november 2009 20:49
mjo.. han sover ju som en jävla björn i ide!! antonius asså, han uppdaterar aldrig!!!
men han fixade sej ett par med röd ciklider/juvelciklider men glömde läsa på innan han köpte dom... så dom kalasade på koppar tetrorna och mina prckiga posthorn!!!
nu har han 5 koppar kvar och tänker vänta tills dom är slut och så lämnar han tillbaka dom röda och sen köer han nytt:P
#119 - 16 november 2009 15:20
Nubi skrev:
Ja visst är de *ler* så fort jag får råd ska jag beställa 20 st till :D

Kär i de *ler*

hur mycket kostar en sådan?
#120 - 16 november 2009 20:33
hur mycket kostar en sådan?

mellan 32 -50 kr st!
#121 - 16 november 2009 21:59
Letade fram min Wacom CTE-430 igår och tänkte att det kanske skulle bli lättare att göra föreningsloggan med en sån!!!??(aldrig provat den förut)...

Det vart sämre än när jag ritade med musen.....*suck*
#122 - 16 november 2009 22:59
Ahaha du kanske ska rita med en penna ;)
#123 - 17 november 2009 15:13
Nubi skrev:
Ahaha du kanske ska rita med en penna ;)

Det blir inge bra det heller ;)
#124 - 17 november 2009 16:41
Hehee Du kanske ska lägga ner det och be Karro rita åt dig ;)
#125 - 17 november 2009 18:23
När du tar snusen i speedpainting: wolf. LOLOLOL! :D
#126 - 17 november 2009 21:04
haha!! var bara tvungen:)
#127 - 11 december 2009 15:19
Vill att du ska börja igen!!
#128 - 11 december 2009 16:24
hehe , snusen är komik av högsta grad!! haha , +++++ till dig för din fantastiska humor! :D
#129 - 11 december 2009 17:01
Vill att du ska börja igen!!

Med vad? din fisk? a better picture vore fint:)

thobiastt skrev:
hehe , snusen är komik av högsta grad!! haha , +++++ till dig för din fantastiska humor! :D

haha!

Man måste ju sakta ner och avnjuta sin snus!!!;)
#130 - 11 december 2009 18:35
Den lilla fisken är död.
Derför ville jag ha den ritad.
#131 - 11 december 2009 18:47
aha... ok då fattar jag, du har inte en bättre bild? den jag fick var lite halvbra, det går ju, men det blir snyggare om jag får rita av en bättre bild.
#132 - 11 december 2009 19:19
Blir det ingen Gädda? ;)
#133 - 11 december 2009 20:13
jorå... har en på G men har inget nätverk på rita datorn ännu... kommer idag. gäddan kanske är på yuben ihelgen...
#134 - 11 december 2009 20:18
karrokaja skrev:
jorå... har en på G men har inget nätverk på rita datorn ännu... kommer idag. gäddan kanske är på yuben ihelgen...

ÅH!! Hurra!! Då väntar jag med spänning.......[:-59]
#135 - 13 december 2009 20:16
nej jag har ingen bättre bild :'(
#136 - 13 december 2009 22:29
och får försöka med den då.
Tyvärr så fick jag inte riktigt den tiden jag ville ha för gäddan så den får vänta...
Men jag håller på, den kommer;)
#137 - 14 december 2009 14:55
jippieeee
#138 - 14 december 2009 15:01
Karro du får börja ta betalt ;)
#139 - 14 december 2009 15:18
neeej :(

Har inge pengar!
#140 - 14 december 2009 15:22
haha!! synd.. skickar faktura sen;)

Närå... änsålänge ser jag alla önskemål som bra utmaningar (speciellt din guppy_ciklid)
Att träna på, så man blir bättre. är inte helt nöjd med vissa saker, men med övning går det säkert:)
#141 - 14 december 2009 16:09
en bild... ingen fisk inte. men, men... nöff på er
#142 - 20 december 2009 17:17
snygg iaf...
#143 - 20 december 2009 17:49
Åh åh åh!! Rita en ottis ;) Eller en panda-pansarmal ^___^
#144 - 22 december 2009 11:16
Rita i lagom takt...
#145 - 22 december 2009 12:16
haha!! jag ritar, men inte varje dag. speciellt inte nu under jul, då det är ganska mycket fläng hit och dit.
#146 - 22 december 2009 12:37
hehe
#147 - 23 oktober 2010 15:27
Nu var det väldigt längesen jag kom med nåt nytt här... men jag kan tala om för er att jag just nu håller på med denna bild:)
http://www.zoopet.com/medlemsbilder/showphoto.php?photo=9547&title=apistogramma-panduro-2c-hanne&cat=1075

Den kommer som film idag (natt) eller imorrn:)
Sen skulle det ju vara JÄTTEroligt om nån annan som gör speedpainting kan posta sina alster här!
#148 - 24 oktober 2010 13:08
Nu blev den klar;)

#149 - 24 oktober 2010 13:22
SHIT va du är duktig! :O
Jag vill också bli så bra!!
#150 - 24 oktober 2010 13:26
Jag vet vem som tagit originalbilden:D! Snyggt jobbat Karro!
#151 - 24 oktober 2010 13:34
ansjo skrev:
Jag vet vem som tagit originalbilden:D! Snyggt jobbat Karro!

Det var du??
Tänkte att det kanske finns ett gäng Anders Johnsson...men jag hoppades på dej;)
#152 - 24 oktober 2010 13:36
Miliimli skrev:
SHIT va du är duktig! :O

Jag vill också bli så bra!!

Det är bara att börja!
Köp en ritplatta...rita rita och rita mer och tillslut så sitter du där och vet inte vad du ska göra;)

är otroligt rostig...var jättelängesen jag gjorde detta...
#153 - 24 oktober 2010 13:38
Aah, en ritplatta vore något, går ju varken att rita ett rakt eller ett krokigt streck med musen :p

*La just in en julklapsbeställning till sambon ;)*
#154 - 24 oktober 2010 14:43
Miliimli skrev:
Aah, en ritplatta vore något, går ju varken att rita ett rakt eller ett krokigt streck med musen :p

Hmm, nu fick jag tankarna på något annat:D:p...
#155 - 24 oktober 2010 14:50
ansjo skrev:

Jag vet vad du tänker... du har nämnt det i tråden förut...snuskpelle:p
#156 - 24 oktober 2010 17:32
ansjo skrev:

I knew it! Visste någon skulle kommentera det! Tänkte i.o.f. på det själv också när jag skrev det så jag kan ju knappast klandra nån :p
#157 - 24 oktober 2010 17:34
Miliimli skrev:
I knew it! Visste någon skulle kommentera det! Tänkte i.o.f. på det själv också när jag skrev det så jag kan ju knappast klandra nån :p

Men sen är det ansjo också... han tänker ALLTID i dom banorna:p;):D
#158 - 24 oktober 2010 18:00
Ursäkta mig medan jag plockar upp min hacka från golvet :) Underbart bra gjort, har svårt att se skillnad på bilderna ha ha. Har du testat Cs5 än Karro det är grymt bra sitter och njuter med det just nu, det har många bra förbättringar. Skulle vara roligt att se mer sådant, Jag kan tyvärr inte filma när jag målar för då dör min dator, ha ha. Men när jag köper en ny så ska jag försöka igen :D
#159 - 24 oktober 2010 18:05
Miliimli skrev:

En ritplatta är en superbra investering, och att rita med musen är ungefär som måla en tavla med en tegelsten, det går men det är svårt och tar en sån jävla tid ha ha, Innan jag köpte en ritplatta så var jag ganska så bra ändå, denna bilden är 100% ritad med en mus http://i251.photobucket.com/albums/gg308/Simonsaysbaka/CrazyAnabolicBloodletter2.jpg jag kan rita något liknande nu mycket fortare för att jag har en ritplatta, det är så jävla roligt :D
#160 - 24 oktober 2010 18:21
Ursäkta mig medan jag plockar upp min hacka från golvet :) Underbart bra gjort, har svårt att se skillnad på bilderna ha ha. Har du testat Cs5 än Karro det är grymt bra sitter och njuter med det just nu, det har många bra förbättringar. Skulle vara roligt att se mer sådant, Jag kan tyvärr inte filma när jag målar för då dör min dator, ha ha. Men när jag köper en ny så ska jag försöka igen :D

visste inte att Cs5 hade kommit ut!!
Vad har dom gjort förbättringar på?
Jag använder iofs inte så mkt skaer när jag målar... bara lager, färger, och olika penslar.
Men när man redigerar bilder så behöver man ju oftast mer grejer...
#161 - 24 oktober 2010 18:24
En ritplatta är en superbra investering, och att rita med musen är ungefär som måla en tavla med en tegelsten, det går men det är svårt och tar en sån jävla tid ha ha, Innan jag köpte en ritplatta så var jag ganska så bra ändå, denna bilden är 100% ritad med en mus http://i251.photobucket.com/albums/gg308/Simonsaysbaka/CrazyAnabolicBloodletter2.jpg jag kan rita något liknande nu mycket fortare för att jag har en ritplatta, det är så jävla roligt :D

Den var GRYMM!! bara mus?? du skojar!
Jo visst går det med musen (borde skriva Fi**an rakt av:p) men det tar mkt längre tid och man blir bara uttråkad och det blir bara grötigt...
Ritplattorna blir billigare och bättre det är verkligen en bra investering;)
#162 - 24 oktober 2010 18:29

DAMN, you're good! :p Rita "på riktit", på papper och sånt är jag faktist helt bra på om man får säga så själv... Men på datorn suger jag! :p Fast jag vill lära mig, så det är väl bara att öva och öva...
#163 - 24 oktober 2010 18:35
Vad - cirka - kostar en ritplatta, och vad måste man ha mer??? undrar hon som hellre ritar på vanligt vis och scanna in bilderna (eller lämnar utrymme i texten och rita bilderna sedan), OM jag måste ha dem i datorn?
#164 - 24 oktober 2010 18:54
Vad - cirka - kostar en ritplatta, och vad måste man ha mer??? undrar hon som hellre ritar på vanligt vis och scanna in bilderna (eller lämnar utrymme i texten och rita bilderna sedan), OM jag måste ha dem i datorn?

Detta är wacoms hemsida och gör, enligt mej. dom bästa ritplattorna.
Scanna in funkar ju också!! absolut inget fel med det. tycker faktiskt att det kan vara charmigare.
För då har man sitt orginal som man sparar med livet. när allt är digitaliserat så försvinner det personliga värdet ganska fort och då kan också inspirationen och kreativiteten försvinna...

Bara så att man har det klart för sej... man är inte bättre med digital ritplatta än med analogt papper och penna
#165 - 24 oktober 2010 19:44
Det förstår jag :p...

Har alltid varit hyfsat bra på att rita... OM man ska tro på sin omgivning. Ritar dock inte så mycket längre, men brukar imponera på ungarna på jobbet genom att klippa ut djur i papper UTAN att ha rita dem först. Att jag sedan påstår att jag SER linjer som inte finns, gör dem bara ännu mer storögda.

Testa ska du se, det är inte så svårt OM man tänker sig för lite :)...
#166 - 24 oktober 2010 19:50
Det förstår jag :p...

Har alltid varit hyfsat bra på att rita... OM man ska tro på sin omgivning. Ritar dock inte så mycket längre, men brukar imponera på ungarna på jobbet genom att klippa ut djur i papper UTAN att ha rita dem först. Att jag sedan påstår att jag SER linjer som inte finns, gör dem bara ännu mer storögda.

Testa ska du se, det är inte så svårt OM man tänker sig för lite :)...

posta nån kreation här då:) alltid kul att se vad folk gör:)

Jo sånt har jag gjort.. var på nån normal kolla-om-ditt-barn-är-retard-undersökning på barnvårdcentralen när jag var typ 5 år
fick uppgiften att klippa en cirkel utan uppritade streck, men det var så tråkigt så jag gjorde en räv istället...
När läkaren kom tillbaka sa hon, men du skulle göra en cirkel!
Fick ett nytt papper och gjorde en kanin (jag var nog en jobbig unge)
Och då blev hon jättesur:p
Men jag gjorde cirkeln (fast hon tyckte nog ändå att jag var retard:p)
#167 - 24 oktober 2010 19:53
Haha! :D He je rett he! (Det är rätt det, på min dialekt...)
#168 - 25 oktober 2010 00:01
karrokaja skrev:
visste inte att Cs5 hade kommit ut!!

Vad har dom gjort förbättringar på?

Jag använder iofs inte så mkt skaer när jag målar... bara lager, färger, och olika penslar.

Men när man redigerar bilder så behöver man ju oftast mer grejer...

Jo de har massor av nya saker, jag använde cs3 före jag tog cs5 så vet inte vad allt nytt är dock, med det är en massor av saker som gör det lättare att måla, som den nya penseln det är som en färg mixare, man kan mixa färgerna som på en riktig oljemålning med den, den är inte som smudge tool utan dem mixar färgerna realistiskt riktigt coolt faktiskt, och så finns det ett rotate tool nu så man kan rotera bilden, som om den låg på ett bord, det är massor av nya saker man måste nog se det själv för att förstå.

Det är bara att ladda ner trial versionen från adobes hemsida, och om man vill betala 10 tusen kronor att köpa det är en annan historia, Jag crackade bara mitt.

karrokaja skrev:
Den var GRYMM!! bara mus?? du skojar!

Jo visst går det med musen (borde skriva Fi**an rakt av:p) men det tar mkt längre tid och man blir bara uttråkad och det blir bara grötigt...

Ritplattorna blir billigare och bättre det är verkligen en bra investering;)

ha ha, Jepp bara mus och cs2 tror jag att jag hade då, och som du vet så tog det väldigt lång tid, ungefär 1 vecka eller något sådant, jag visste inte att det fans billiga ritplattor på den tiden, det är ungefär 2-3 år sedan jag målade den där bilden tror jag.

Miliimli skrev:
DAMN, you're good! :p Rita "på riktigt", på papper och sånt är jag faktiskt helt bra på om man får säga så själv... Men på datorn suger jag! :p Fast jag vill lära mig, så det är väl bara att öva och öva...

Man tackar, jo du papper höll man på med en gång i tiden, brukar inte använd de så mycket nu, för det går alltid snabbare i photoshop, men om du är bra på att rita på papper så tar det sig inte länge innan man lär sig hur man ritar på datorn, det är ungefär samma sätt som att rita på papper, fast det går fortare om man lär sig rätt teknik, finns en hel del videor på youtube om hur man börjar måla en bild, och som du sa öva och öva :)

Och jag håller med Karro Wacom gör de bästa ritplattorna, min kostade 400kr, och den funkar underbart bra efter 3 års bruk :)

Om ni vill se hur jag utvecklats så finns allt jag gjort under 4 år på min photobucket här
http://s251.photobucket.com/albums/gg308/Simonsaysbaka/?start=360 detta är sida 19

Sida 19 började allt, man kan se att jag blivit bättre.
#169 - 3 oktober 2011 17:02
Ohhh, en Honey Blue scalare snälla :D

Typ som någon av de i denna tråd: 180 L SA vet att ljuset inte är bra men va tusan tog med min iPhone 3GS, kolla vad du kan göra om du har lust ;)

Nicke
#170 - 3 oktober 2011 17:14
karrokaja skrev:
Nä inga rit lektioner...du klarar dej bra med tålamod och fantasi;)

Ritplatta MÅSTE du inte ha, men det är otroligt mycket mer bekvämt och smidigt;)

använder aldrig musen längre... inte ens när jag inte ritar. man kan surfa på zoopet lika bra med planka som med mus;)

Photoshop går bra, det finns ett annat pgr som hete corel painter X

Där kan du välja vilket sorts papper du vill måla på, om det ska vara blött, fuktigt, torrt, groft osv osv.

Du kan välja penslar (även göra egna)

Du kan välja oljefärg, pastell, ackryl, vanlig vattenfärg, kritor och pennor.

Väldigt avancerat och anpassat för just måleri. photoshop är ju mer redigering.

Har inte lärt mej detta pgr riktigt...

Och så måste du ju filma dina alster!! använd hyper cam 2

Lägger upp lite bilder. Brukar inte göra det då folk snor bilder. men copyright lagen står högt på listan när det gäller zoopet så här känner jag mej trygg;)

Ett tag sen jag kollade den här tråden - minns att jag gillade speciellt dessa:). Du är så jäkla duktig karro - på smycken åsså:)
#171 - 17 augusti 2022 09:12
För bildredigering, Photoshop är ett excellent verktyg. Jag använder Photoshop och tycker det är grymt.
Jag har en stor XPPen Deco 01 V2 drawing pad, använder den dock mest till photoshop, Det jag gillar allra mest är ju tryckkänsligheten, att sitta och finlira med justeringspensel känns naturligt och lätt.

Annons