spammad..

#1 - 29 oktober 2005 23:40
Är det bara jag som blir spammad från zoopet?
Får flera mail i minuten just nu :(
#2 - 30 oktober 2005 02:07
händer ibland men kommer det för många för ofta kan du prata med admin om det.
#3 - 30 oktober 2005 02:18
Okay. Jag har väl fått typ.. ja massor. Säkert 40-50 mail ikväll.
Har PMat admin nu.
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 30 oktober 2005 18:08
Vi skickar inte ut några spammail - de spammail som du får har absolut inget med Zoopet att göra och är inte heller något vi kan göra något åt.
Har man en offentlig adress så får man leva med att oseriösa personer "utnyttjar" den till diverse konstiga syften.
#5 - 30 oktober 2005 19:35
ibland händer det att jag får både 2 3 och 4 mail om nya inlägg i trådar som täcker samma inlägg.
det var det jag antog peppz pratade om.
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 30 oktober 2005 20:35
[QUOTE=Raven]ibland händer det att jag får både 2 3 och 4 mail om nya inlägg i trådar som täcker samma inlägg.
det var det jag antog peppz pratade om.[/QUOTE]
Beror inte det på att det är så många som skrivit inlägg i tråden ifråga?
#7 - 30 oktober 2005 20:40
det har hänt att jag gjort ett inlägg.
sen har nån kommit och gjort ett inlägg efter mej och jag fått ett par tre mail om det ohc när jag gått in och tittat har det bara funnits 1 inlägg efter mej.

kan ju dock tillägga att då och ibland när jag har kollat dom mail jag har fått har jag kunnat se att X har gjort ett inlägg och sen raderat det.

har även hänt ett par gånger att jag fått 2 mail om nya inlägg men det hör inte till vanligheten.
#8 - 30 oktober 2005 21:42
[QUOTE=Kjell Fohrman]Vi skickar inte ut några spammail - de spammail som du får har absolut inget med Zoopet att göra och är inte heller något vi kan göra något åt.
Har man en offentlig adress så får man leva med att oseriösa personer "utnyttjar" den till diverse konstiga syften.[/QUOTE]

Ja de var underligt, då måste nån spoofat [email="christian@zoopet.com"]christian@zoopet.com[/email] då å börjar skicka:

Hejsan Peppz,

Luminax har precis svarat i ämnet - Vad händer om man inte har ett filter ? - som du prenumererar på i forumet 01. Akvarier och tillbehör på Zoopet.

Du hittar det här ämnet här:
[color=#800080]http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?threadid=79649&goto=newpost[/color]

i mängder då...
#9 - 30 oktober 2005 22:02
[QUOTE=Peppz][QUOTE=Kjell Fohrman]Vi skickar inte ut några spammail - de spammail som du får har absolut inget med Zoopet att göra och är inte heller något vi kan göra något åt.
Har man en offentlig adress så får man leva med att oseriösa personer "utnyttjar" den till diverse konstiga syften.[/QUOTE]

Ja de var underligt, då måste nån spoofat [email="christian@zoopet.com"]christian@zoopet.com[/email] då å börjar skicka:

Hejsan Peppz,

Luminax har precis svarat i ämnet - Vad händer om man inte har ett filter ? - som du prenumererar på i forumet 01. Akvarier och tillbehör på Zoopet.

Du hittar det här ämnet här:
[color=#800080]http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?threadid=79649&goto=newpost[/color]

i mängder då...[/QUOTE]

är precis de jag menar i tidigare inlägg.
då och ibland kommer dom i mängder.
admin
Christian Alfredsson
#10 - 31 oktober 2005 06:23
Zoopetservern skickade ut '207 messages sent' under senaste dygnet. Det kan hända att brev "hänger" sig i epostsystem. Har varit med om att ett brev hängt sig och skickats ut en gång var 30:e minut i evighet.

Kolla om ni kan se några mönster. Maila sedan mig gärna en kopia.

Annons