Sötvattens flundra

#1 - 21 september 2006 17:52
Finns i djuraffären där jag bor, rätt häftiga någon som har någon mer info om dessa fiskar?
/bobbyfuller
#2 - 16 oktober 2006 20:19
Jag brukade fiska sötvattensflundra med min farfar när jag var liten och en sak som jag vet är att de är helt galna i Tobbis (små strömlinjeformade fiskar).
#3 - 17 oktober 2006 09:21
finns inga sötvattensflundror i sverige.

Hade en i ett par år, dom käkar bara levande så det blev uteslutande guppys och platys på menyn.
Ha den gärna i ett eget kar pga att dom verkar va relativt lättstressade.
Inredning är bara ivägen, jag körde med ren sandbotten för det mesta för att efterlikna den naturliga miljö (och det va lättskött)

om det är nåt mer du undrar så e det bara att fråga

Har ett par bilder på den i min zoon om du vill kolla.

Mvh Michael
#4 - 19 oktober 2006 11:31
Finns i djuraffären där jag bor, rätt häftiga någon som har någon mer info om dessa fiskar?

/bobbyfuller

Fick två av min flickvänn i födelsedags present för inte så länge sedan, båda dog efter fyra dagar.

Jag har sandbotten så man såg inte så mycket av dom, när dom levde, men visst är dom fräcka.
#5 - 19 oktober 2006 21:40
jo så går det om man köper såna här fiskar utan förkunnskap, dom kräver ju en del av akvaristen.
#6 - 20 oktober 2006 18:13
MichaelE skrev:
jo så går det om man köper såna här fiskar utan förkunnskap, dom kräver ju en del av akvaristen.

Tja, hon berättade i detalj hur mitt akvarium var och vilka fiskar som fanns i det och försäljaren försäkrade att dom skulle vara perfekta förhållanden för flundror.

Jag skulle inte ha köpt sötvattensflundra själv, betala runt 150:- st för fiskar man inte ser mer av så fort man stoppar dom i karet, är inte så roligt tycker jag ;)

Annons