Sorubim Lima-Shovelnose catfish erfarenheter

#1 - 29 november 2007 10:37
[FONT=Palatino Linotype]Någon som har en sådan fisk eller sett en i action?[/FONT]

[FONT=Palatino Linotype]Har en 35 cm lång rackare som är bland det ballaste jag haft.:)[/FONT]
#2 - 29 november 2007 15:39
Jag har två stycken men bara sen en månad tillbaka, så särskilt mycket erfarenheter har jag inte än.
Men jag håller med om att de är häftiga
#3 - 29 november 2007 17:58
Glupska som få är dom iallaf, vad matar du med?
#4 - 30 november 2007 20:57
mysis och vanliga skalade räkor, räkorna går åt först sedan plockar de varenda mysis från bottnen. Facinrande att se dem söka av bottnen med sina spröt men ännu roligare att se dem hitta en räka
#5 - 30 november 2007 23:00
Rkor, musslor och fiskfilé i småbitar är bra och billig mat.
Mina tar även pellets, fast de är inte alls lika glupska som Pimelodus ornatus i samma akvarium.
#6 - 30 november 2007 23:54
Hehe min lima (thorsten) smäller utan större ansträning i sig 7-8 räkor om dagen... den enda som är aningen matgladare är min motoro rocka.
#7 - 1 december 2007 11:10
Mina lima malar är inte i närheten av mina chokladciklider när det gäller glupskhet, funderar på att sälja cikliderna för att mina andra invånare ska få tillräckligt med mat utan att behöva övermata.
#8 - 31 december 2007 15:40
Min ena lima "ömsar hud" imellanåt eller rättare sagt har jag sett den släppa ett slemlager/hinna över hela kroppen vid ett par tillfällen, ofta dagen efter att den har ätit ordentligt. I övrigt är den pigg, aktiv och matglad, om något så är den piggare än den som jag inte har sett "ömsa".
Har någon annan sett eller hört något liknande (hos sorrubim, andra rovmalar eller andra fiskar i övrigt)?

Annons