Sort??

#1 - 12 november 2005 13:30
Hej!

Var och köpte 4 st amanoräkor idag men den ena ser absolut inte ut som de andra tre och är mycket mer aktiv och simmar runt så jag börjar fundera om det är en annan sort.
Kan inget om räkor och ställer därför denna dumma fråga.
Lycktas få en bild på den. Inte världens bästa men men.

http://wolfgirl82.zoto.com/img/49/c644dd3773b2e47e67d5d622342182b8-.jpg
#2 - 12 november 2005 13:46
ser inte så mycket på bilden men skulle gissa på någon neoc..
kanske snowball eller något. eller så är det en sötvattensamano.
ser lite ut som om den har klor också?
#3 - 12 november 2005 20:11
Ska försöka fånga den på ett bättre kort o lägga upp. Så man ser mer på den!
#4 - 12 november 2005 20:34
[QUOTE=wolfgirl82]... men den ena ser absolut inte ut som de andra tre och är mycket mer aktiv och simmar runt så jag börjar fundera om det är en annan sort.[/QUOTE] Jag har aldrig själv haft några Amano men för mig låter det som du har 1 hane och tre honor. Räkhanar får regelbunden frispel och är ute och letar efter parningsvilliga honor. Läs och sök lite mer här i forumet. Det finns trådar som handlar om könsskillnaden.

Grattis. Hejhopp. Ralp
#5 - 12 november 2005 20:47
http://wolfgirl82.zoto.com/img/45/ecc505edc6cb73c016b4923b7e4ded5a-.jpg

Ny bild på den. Tyvärr inget bra kort framifrån än, men jag jobbar på det!
#6 - 12 november 2005 21:00
[QUOTE=ralp][QUOTE=wolfgirl82]... men den ena ser absolut inte ut som de andra tre och är mycket mer aktiv och simmar runt så jag börjar fundera om det är en annan sort.[/QUOTE] Jag har aldrig själv haft några Amano men för mig låter det som du har 1 hane och tre honor. Räkhanar får regelbunden frispel och är ute och letar efter parningsvilliga honor. Läs och sök lite mer här i forumet. Det finns trådar som handlar om könsskillnaden.

Grattis. Hejhopp. Ralp[/QUOTE]

Så kan det ju också vara. Så långt har jag inte ens tänkt. Får kolla lite imorron efter jobbet. Nu är det nattningsdags för min del

Ha e bra!
#7 - 13 november 2005 00:17
kan ju titta igenom dom länkar som finns under "skaldjur" i min signatur.
#8 - 13 november 2005 13:03
[QUOTE=Raven]kan ju titta igenom dom länkar som finns under "skaldjur" i min signatur.[/QUOTE]

Får göra det och leta lite. Har iaf nästan uteslutit amano då jag hittar inga bilder som ens är lik denna krabat.
#10 - 13 november 2005 20:05
Skulle ju kunna vara eb tigerräka eller en Chinese Zebra Shrimp om man ska titta på dom bilderna. Jaja gåtan får vara olöst tills jag kommer ner till djurmagasinet nästa helg igen. Ska jag höra efter vad dom har haft för räkor inne.

Men tack för ALL hjälp!

Annons