Sorgligt men sant

#1 - 18 januari 2006 15:10
Har sprungit runt och jagat efter nya Otocinclus ett tag och besökte idag ytterligare en butik.
- Hej, kan jag hjälpa till?
- Ja, jag skulle vilja ha några Otocinclus
- Är det en fisk eller en växt?

Suck......[:o]
#2 - 18 januari 2006 15:48
Hehe... jag skulle nog tacka för mig och vända då :)
#3 - 18 januari 2006 16:08
Måste alla som jobbar i en zoobutik kunna namnet på alla fiskar och växter? Blir rätt svårt hitta personal då.
#4 - 18 januari 2006 22:04
nej men dom måste ha en viss baskunskap och eftersom det inte va nån ovanlig fisk så ska dom veta vad det e för nåt
#5 - 19 januari 2006 20:46
Det kanske var en praktikant..:rolleyes:
#6 - 19 januari 2006 20:52
det är bäst att ni inte retas med mig v.7 på lagret då ja praoar där då :D
#7 - 19 januari 2006 20:56
men snälla, ska man kunna alla fisknamn? jag tycker personen i fråga gjorde rätt som frågade det. har man inte den fisken i sitt lager ska man då kunna den?

nej, nu tycker jag man ställer för höga krav på personalen!
#8 - 20 januari 2006 07:25
Ähmen kom igen. Varför skulle man ställa lägre krav på just zoopersonal när det gäller kompetens på arbetet? Jobbar man med fiskar så förväntas man väl för sjutton kunna nånting om dom. Om man dessutom jobbar med djur så har man troligen ett intresse för djur och då borde man väl verkligen läsa på om allt man kan komma över?

Själv jobbar jag med värdepapper och även om det inte är sådär jättekul alla gånger så vet jag iallafall vad statsskuldsväxlar och obligationer är för nåt... :P
#9 - 20 januari 2006 08:16
Tyvärr är det väl så att handels löner inte är så mycket att jubla över och men får ju som bekant det man betalar för.Men i de butiker du besökt kanske det finns/fanns en av personalen med större kunnande i akvaristik?[:)]
#10 - 20 januari 2006 08:23
Du menar att man skulle bli mindre bra på sitt jobb bara för att man har låg lön? Om man söker jobb i djurbutik så borde man väl dessutom ha ett intresse för djur? Jag tror inte man söker sig till zoobranschen pga pengarna...
#11 - 20 januari 2006 09:25
Om personalen inte kan sitt jobb kostar det pengar för konsumenten i slutändan. Men hon var ju ärlig och sa att hon inte kunde, det är ju det ju plus för.

Men det är ju inte en ovanlig fisk precis. Och det vore ju trevligt om personalen iaf kunde lite om de det säljer. Undantag för praktikanter/prao/nya/ mm. Har affären det systemet att de har en fiskansvarig, en gnagaransvarig mm så är det kanske inte så konstigt heller, men då är det ju bara att hänvisa till den mer fiskinriktade delen av personalstyrkan....
#12 - 20 januari 2006 14:57
??

Vad e d för fisk då??
Kan inte d latinska namnet så nån som vill översätta?
O finns d nått svenskt namn varför inte använda d i en zooaffär??
#13 - 20 januari 2006 15:38
I'll be there to support U! ;)

Lycka till! [;)]

[INDENT][quote=Tastyfish]det är bäst att ni inte retas med mig v.7 på lagret då ja praoar där då :D[/quote]
[/INDENT]
#14 - 20 januari 2006 21:11
[quote=dinajel]Du menar att man skulle bli mindre bra på sitt jobb bara för att man har låg lön? Om man söker jobb i djurbutik så borde man väl dessutom ha ett intresse för djur? Jag tror inte man söker sig till zoobranschen pga pengarna...[/quote]

Naturligtvis inte, det jag menar är att alla kan inte allt för att de har djur intresse! och någonstans måste man ju börja. En annan aspekt är ju att om man betalar en högre lön så kan man anställa folk med högre kompetens som sedan hjälper övrig personal så att deras kunnande ökar,det brukar följas åt. visserligen är det så att om man vill ha hög lön så söker man troligtvis arbete i någon annan bransch/yrke.

Man lär sig hela livet även som akvarist! Ingen är fullärd!
#15 - 21 januari 2006 06:31
men hade affären fisken i sin affär? det framkom väl inte!? det jag tycker är konstigt är att man förväntar sig att affärärna ska kunna allt som man läst om på zoopet o sen går till afffären o frågar om!

däremot tycker jag de ska ha stor kompetens om de fiskar de HAR i sin affär...
#16 - 21 januari 2006 10:04
Känner att jag måste avrunda den här tråden en aning....Min mening var aldrig att svartmåla någon, eller att framställa mig själv som någon akvaristisk stjärna. Tyckte mest att det var en lite gullig historia, samtidigt som en så vanlig fisk som Otocinclus inte borde vara okänd för någon som arbetar i en zooaffär.....

Annons