Som rök i vattnet !?

#1 - 11 juli 2008 18:57
Nu har jag startat ett nytt 60 liters akvarium. Jag la i sanden i botten av akvariumet och började fylla på vattnet. När vattnet har varit i akvariumet nu i ca 5 timmar har all grus lagt sig men vattnet i karet är lite vitt, det ser ut som om det flytter runt rök i karet.

Vet någon vad det kan vara? :confused:

Jag köpte sanden hos en grushandlare och sköljde den innan jag fyllde i vattnet.

( Vet ej om jag lagt inlägget rätt eller om det skulle vara på akvarievatten istället men hoppas det är rätt )

Tacksam för svar Mvh Simon
#2 - 11 juli 2008 18:59
Man brukar tvätta sanden först, men det kanske du gjort? Ingen panik dock, det kommer sedimentera, bara ge det tid.
#3 - 11 juli 2008 19:02
Ahlqvist skrev:
Man brukar tvätta sanden först, men det kanske du gjort? Ingen panik dock, det kommer sedimentera, bara ge det tid.

Jaa jag tvättade sanden som jag skrev där uppe :D. Jag hoppas på det men när jag fyllde det andra stora karet på 240 liter med sand blev det inte så!?

Mvh Simon
#4 - 11 juli 2008 19:04
Oj, sorry, jag läste visst lite slarvigt! Du behöver nog inte oroa dig iaf, ge det nån dag bara så tror jag nog att du har klart och fint vatten igen :)
#5 - 11 juli 2008 19:08
Ahlqvist skrev:
Oj, sorry, jag läste visst lite slarvigt! Du behöver nog inte oroa dig iaf, ge det nån dag bara så tror jag nog att du har klart och fint vatten igen :)

Okej bra :) Då gör jag de tack för hjälpen Ahlqvist :D
#6 - 11 juli 2008 19:26
Nu kom jag på en fråga till :) Ska jag ha pumpen på eller ska den vara avstängd? MVH Simon
#7 - 11 juli 2008 19:31
Pumpa på! Men om det är mycket 'dimmigt' kan du behöva rengöra filtret lite efter ett tag.
#8 - 11 juli 2008 19:36
Okej tack. Jag har rengjort en gång redan :P Mvh Simon

Annons