I nuläget så har jag bara den och körsbärsräkorna i karet, eventuellt någon amano inte riktigt säker men tycker de ser ut så får se när de växt till sig... så det ska inte finnas något som gör att de känner sig hotade, jag hade 3 st av dem men en bara tvärdog utanvidare, har inte fattat vad det berodde på men den låg död i karet en morgon för några veckor sen, inga andra räkor dog? ska eventuellt köra ner några äppelsnäckor eller nåt i karet om jag hittar några fina, och försöka få tag i några mer av solfjäderräkorna men de är inte så lätta att få tag på här? får köra med täckglas på helatiden då:)
Ska du ha äppelsnäckor i det karet så är ett täckglas ett måste där med :) De gillar att rymma när de ska lägga ägg.
Jag hade oxå lite probleme med mina två första bamburäkor, en gick och dog och den andre, ja den lever än :D Varför den första dog vet jag inte, inga andra dog.
Har dina ömsat skinn? Det är tecken på att de mår bra :) och så blir man lurad om skalet är hel, man tror att räkan är död.
Jag var i Tyskland och fick se "Asiatiska bamburäkor" som var lätt över
15cm långa. Det var såå häftigt! De i butiken hade det problemet att räkorna gick och dog, de testade med ALLT, ändå dog dem.
Vad fick du ge för dina räkor? Jag har gett mellan 70-100kr/st för mina.
Inte kul när de går och dör när man betalat mkt pengar, men sånt är akvarielivet.