Sökfunktionen i forumet

#1 - 4 januari 2005 15:54
Hej,
antagligen är det jag som gör fel men det verkar som om jag bara får träffar på inlägg som har skrivits efter forumflytten. En sökning på "fisk" ger i skrivande stund till exempel bara 5 st träffar (tycker att det borde ge mer träffar).

Förövrigt så tycker jag om utseendet i det nya forumet.
#2 - 4 januari 2005 16:18
Tydligen inget index från äldre inlägg. Inte en enda hit på killis.
#3 - 4 januari 2005 16:19
[QUOTE=erikthur]Tydligen inget index från äldre inlägg. Inte en enda hit på killis.[/QUOTE]
Skönt att det inte bara "är jag". Borde inte vara så svårt att indexera om forumet så att man kan söka i det igen ......
#4 - 4 januari 2005 17:14
Ahhh, då var det inte bara jag som misslyckades med sökfunktionen. Försökte hitta ett gammalt inlägg igår men gav upp.
#5 - 4 januari 2005 17:28
jag hittade mitt gamla inlägg som gjorts innan flytten. men det var efter att jag bytt i det lilla fönstret längst ner och valt fler dagar bakåt.
#6 - 4 januari 2005 17:45
Jag måste indexera forumet. Gör detta innan jag lägger mig då allt blir segare då.
#7 - 5 januari 2005 09:24
Skummt, nu får jag bara upp 3 st träffar när jag gör en sökning med alla datum i alla forumavdelningar efter ordet "fisk"
#8 - 5 januari 2005 10:50
Nu verkar det vara nån vänlig själ som har indexerat om forumet. Får 500 träffar på ordet fisk ;)
admin
Christian Alfredsson
#9 - 5 januari 2005 12:40
Det är inte klart än ;-). Gränsen är satt till att bara leverera 500 svar som max så du har nog fått fler träffar än så. Dessutom kan man bara köra en sökning var 10:e sekund. Detta för att spara lite kraft på servern.
#10 - 5 januari 2005 12:55
[QUOTE=admin]Det är inte klart än ;-). Gränsen är satt till att bara leverera 500 svar som max så du har nog fått fler träffar än så. Dessutom kan man bara köra en sökning var 10:e sekund. Detta för att spara lite kraft på servern.[/QUOTE]

Låter trevligt, tack för ett bra forum.

Annons