Sökes

#1 - 13 april 2008 07:28
Var kan jag köpa lösa hållare till lysrör (vanliga) till ett bygge av ramp????????:confused:

Måste man använda fuktsäkra eller funkar det med vanliga.

mvh///raven57
#2 - 13 april 2008 08:28
Byggvaruhus, Osram har en serie som heter 72XXX aom är en öppen lågprofilarmatur för fast montage med slidesnabbkopplingar i ändarna, finns både som T8 och T5.
#3 - 13 april 2008 08:42
Byggvaruhus, Osram har en serie som heter 72XXX som är en öppen lågprofilarmatur för fast montage med snabbkopplingar i ändarna, finns både som T8 och T5.
#4 - 13 april 2008 09:19
kjell & company om du har en sån i närheten. www.kjell.com
#5 - 13 april 2008 14:38
raven57 skrev:
Var kan jag köpa lösa hållare till lysrör (vanliga) till ett bygge av ramp????????:confused:

mvh///raven57

Har du redan reaktor?
köpte själv en komplett ramp som jag tog reaktor och hållare från på secondhand, 4rörs ramp 75kr :)
#6 - 13 april 2008 15:33
Fuzzop skrev:
Har du redan reaktor?

köpte själv en komplett ramp som jag tog reaktor och hållare från på secondhand, 4rörs ramp 75kr :)

Jag har alla grejor men jag var orolig att det måste vara fuktsäkrade för att använda till akvarium.

Jag ska bygga en heltäckande ramp.
#7 - 13 april 2008 18:42
Mina osram ligger uppe på karet med ena täckglaset borttaget och dom har IP11..
#8 - 13 april 2008 19:46
raven57 skrev:
Jag har alla grejor men jag var orolig att det måste vara fuktsäkrade för att använda till akvarium.

Jag ska bygga en heltäckande ramp.

just lysrörs hållare är inte så känsliga för fukt och kollar du på tex en äldre akvarieramp så är dom knappst fuktsäkrade så kör på med vad du har bara :)
#9 - 14 april 2008 12:37
raven57 skrev:

mvh///raven57
allt annat än fuktsäkrade/doppsäkra är korkat att använda i närkontakt med vatten! (att man inte förstod bättre förr är ingen ursäkt)
#10 - 15 april 2008 23:37
åheim skrev:
allt annat än fuktsäkrade/doppsäkra är korkat att använda i närkontakt med vatten! (att man inte förstod bättre förr är ingen ursäkt)

Korkat och korkat... Det funkar iallfall.
#11 - 16 april 2008 00:42
Använder de som http://www.kjell.com säljer, dock inte i en tätslutande ramp, det skall jag dock göra inom kort så vi får se hur det går:) annars får jag lägga en liten avluftning i rampen.

Annons