Söker lista med förslag på teman/biotoper

#1 - 13 mars 2012 14:48
Fundera på att återuppta akvariehobbyn efter flera års stiltje. Vill gärna hålla mig till ett tema/biotop. Tänkte att det borde finnas någon resurs på nätet som listar olika kompletta "uppsättningar" med förslag på fiskar, växter och inredningsstil etc, som funkar bra ihop. Men hittar inte någon riktigt bra information. Förslag på sajt, någon?
#2 - 13 mars 2012 14:58
Läs infon på artbeskrivingar, klipp och klistra sen är du i mål. :)
#3 - 13 mars 2012 15:20
Läs infon på artbeskrivingar, klipp och klistra sen är du i mål. :)

Jo... men jag vill gå direkt i mål... :)
#4 - 13 mars 2012 15:32
mja hur kul är det med "färdiga lösingar" på biotoper? det är ju själva bestämmandet o funderandet o testandet som är roligt.

jag tycker det låter skittråkigt med en färdig paketlösning på SA-biotop. typ den här o den här roten. den här o den här växten, o sen den här, den här o den här fisken. klart!

ne usch. haha

jag kan ju fan inte ens köpa ett akvarium i paketlösning, dvs med pump o värmare o belysning. jag moddar ju om på en gång. kastar belysningen o köper en annan. byter ut filtret och kapar bort eventuella ramar på karet. haha.

(därför jag bygger själv numera ;) )
#5 - 13 mars 2012 15:37
Absolut, funderandet är roligt. Men jag hoppades få lite starthjälp med lite "grundförslag" bara för att slippa gå igenom både fisk- och växtlexikonet från A-Ö.
#6 - 13 mars 2012 15:45
AHA
jamen det finns ju massa bra hjälp där i artregistret. du kan ju filtrera rätt hårt.

du kan ju välja här o här
#7 - 13 mars 2012 16:54
hannesc skrev:
AHA

jamen det finns ju massa bra hjälp där i artregistret. du kan ju filtrera rätt hårt.

du kan ju välja här o här

Aha...ser inte skogen för bara träd[:o]. Tack!

Annons