[FONT=Times New Roman][SIZE=3]En mycket lugn tetra som håller till vid ytan eller den övre delen av akvariet. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Den ska inte vara så nyfiken på yngel, vilket ju alla tetror är! Vad jag menar är att den inte ger sig ner på botten och jagar yngel.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Den ska tycka om ett pH värde omkring 5.[/SIZE][/FONT]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Sällskapet kommer at vara Schackbrädesciklid Dicrossus filamentosus[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]och förmodligen Chokladgurami Sphaerichthys osphromenoides[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Ja, jag vet att det är som att svära i kyrkan att blanda Sa och Asien[:o] Men nu råkar det vara så att Schackbrädescikliden är min favoritfisk nummer 1[:-64] och jag har varit nyfiken på Chokladguramis länge[:-65] och det råkar ju vara så att dessa två arter gillar samma sura mjuka vatten[:-54][/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Tetrorna ska fungera som rörelse i ytan ingen fara, fiskar.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Akvariet är på 180liter.[/FONT][/SIZE]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Själv har jag ett par kandidater som nog skulle platsa, men är nyfiken på vad ni andra kan komma på[:-46][/SIZE][/FONT]