Söker dinosaurien

#1 - 3 april 2008 11:12
Senast jag var ut och köpte fisk till mitt kar så såg jag en salgs ödleliknande sak. Det var som en orm fast med ben och den var helt vit. Den hette något med dinosaurie men sedan kommer jag inte ihåg den sista delen av namnet. Hur som helst så blev jag väldigt sugen på en sådan men kan inte läsa på om den utan att veta ved den heter. :/

Någon som vet vad jag talar om?
#2 - 3 april 2008 12:18
Var den vit ?
#4 - 3 april 2008 14:57
Lijalo skrev:
Den hette något med dinosaurie
´

Suck, dessa affärer och deras påhittade namn för att få djuren att låta häftigare :rolleyes:

Men ja, det låter som en axolotl. De vita är albino, egentligen är de brunsvarta, och är en sorts salamander. Så länge de har en undervattensmiljö, så behåller de sitt "larvstadie" med yttre gälar, men om vattnet försvinner gradvis, försvinner gälarna, och de blir landlevande. Så har jag förstått det i alla fall.
#5 - 3 april 2008 18:54
Micke_A skrev:
´

Suck, dessa affärer och deras påhittade namn för att få djuren att låta häftigare :rolleyes:

Men ja, det låter som en axolotl. De vita är albino, egentligen är de brunsvarta, och är en sorts salamander. Så länge de har en undervattensmiljö, så behåller de sitt "larvstadie" med yttre gälar, men om vattnet försvinner gradvis, försvinner gälarna, och de blir landlevande. Så har jag förstått det i alla fall.

HAHAHA JA Håller med dig :D hahah det är så töntigt med dessa tönt namn :D !!!
Bilagor:
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 3 april 2008 19:10
Aircut64 skrev:
HAHAHA JA Håller med dig :D hahah det är så töntigt med dessa tönt namn :D !!!

Håller med - därför anger jag mitt riktiga namn Kjell Fohrman och kör inte med något töntnamn som nick:D
#7 - 3 april 2008 19:25
Håller med - därför anger jag mitt riktiga namn Kjell Fohrman och kör inte med något töntnamn som nick:D

+-poäng [:-106]
#8 - 3 april 2008 21:44
Guy Palm skrev:
+-poäng [:-106]

Instämmer!
#9 - 3 april 2008 23:14

Så du påstår att mitt nick är töntigt?
#10 - 4 april 2008 07:09
du tycker ju att påhittade namn är töntiga, och ditt namn är ju påhittat. du fick dig en liten pik bara, inget att brusa upp sig för =)
Kjell Fohrman
Administrator
#11 - 4 april 2008 08:02
Dax att återgå till ämnet kanske - är det en axolotl du undrar om Lijalo?
#14 - 4 april 2008 13:15
Pytte86 skrev:
du tycker ju att påhittade namn är töntiga, och ditt namn är ju påhittat. du fick dig en liten pik bara, inget att brusa upp sig för =)

Ehm att tycka att dessa påhittade fisknamn är töntiga är inge fel många som tycker det, sedan så kan man inte gämföra ett fisknamn med ett ''internet nickname'' du har mycket kvar o lära Kjell! Försök inte backa ur nu..
Det här är internet och det är vanligt med nicknames om inte du förstått dig på skillnaden mellan fisknamn och ett e-namn så får du tänka om otroligt mycket. Alla kan inte alltid ha rätt...
Kjell Fohrman
Administrator
#15 - 4 april 2008 13:22
Aircut64 skrev:
Ehm att tycka att dessa påhittade fisknamn är töntiga är inge fel många som tycker det, sedan så kan man inte gämföra ett fisknamn med ett ''internet nickname'' du har mycket kvar o lära Kjell! Försök inte backa ur nu..

Det här är internet och det är vanligt med nicknames om inte du förstått dig på skillnaden mellan fisknamn och ett e-namn så får du tänka om otroligt mycket. Alla kan inte alltid ha rätt...

Det är också vanligt att man lägger till en smiley när man skämtar på internet - du har också mycket att lära;)

Att jag tycket vi skulle gå tillbaka till ämnet - vilken "fisk" det är - var av respekt mot frågeställaren och inte för att backa ur.
#16 - 4 april 2008 14:42
Kanske någon polypterus, de har ju "framben" + fena. Man ser tydligt benen samt att det är täckt av en fena. Polypterus senegalus är ju vit, iallafall i albinoform.

Gissar dock också på att det är en axolotl
#17 - 5 april 2008 12:58
Tänkte oxå polypterus, fengädda.

Men det är nog en axolot som de andra redan nämt :)
#18 - 5 april 2008 13:52
Dax att återgå till ämnet kanske - är det en axolotl du undrar om Lijalo?

Japp det var nog en Axolotl jag undrade över. :) De var väldigt fina. Någon som vet någonting om dem tex skötsel och hur de fungerar med andra fiskar?
#19 - 5 april 2008 14:19
Det fins en tråd om just Axelotl: http://zoopet.com/forum/showthread.php?t=101930 och även http://zoopet.com/forum/showthread.php?t=101400 är kul att läsa:).

Annons