söker dark green shrimp

#1 - 28 mars 2008 05:09
hittade den på en internet sida det är inte den som finns på zoopets artbeskrivning för den var blekare och växte mycket långsamt.

Denna växte tydligen jätte snabbt och fick sin fulla färg vid en veckas ålder och tredubblas i storlek på bara 2veckor

är det nån som har sett till dom i stockholm
#2 - 28 mars 2008 07:12
Kan väl vara C. cf. babaulti som syftas på. Finns inte så många flera gröna räkor. Dock finns det ju väldigt många färgvarianter av babaulti så att hitta en mörkgrön kan ju vara lite knepigt.

//C
#3 - 28 mars 2008 08:11
Kan väl vara C. cf. babaulti som syftas på. Finns inte så många flera gröna räkor. Dock finns det ju väldigt många färgvarianter av babaulti så att hitta en mörkgrön kan ju vara lite knepigt.

//C

tänkte köpa 20 stycken från planetinvert.com för 600 kr ink frakt
är det ett bra eller dåligt pris
#4 - 28 mars 2008 08:11
Låter som ett helt ok pris, räkna med att 15 överlever så har du ett styckepris på 40:- och det är ju inte så farligt alls.

//C
#5 - 28 mars 2008 08:23
Låter som ett helt ok pris, räkna med att 15 överlever så har du ett styckepris på 40:- och det är ju inte så farligt alls.

//C

har du lust å gå in på den sidan å titta på dom som dom kallar dark green shrimp, så att det inte e exakt samma som finns här på zoopet , dom på zoopet står det att dom växer långsamt, på den andra sidan står det att dom växer jätte snabbt ock förökar sej mycket, i sötvatten,
jag vill juh inte hålla på med salt för att bebisarna ska klara sej
#6 - 28 mars 2008 08:31
Antagligen är den här Dark Green mer lik vanliga C. cf. cantonensis. För C. cf. babaulti förökar sig verkligen DÖSLÖTT. Jag har ett tiotal babulti i ett kar och jag ser honor med rom ibland, lite yngel då och då. Men inte alls i samma utstrckning som med mina Crystal.

Man får nog faktiskt lita på PlanetInverts här, det är Caridina sp. "Dark Green" helt enkelt. Se ifall den blir artbestämd någon gång framöver.

//C
#7 - 28 mars 2008 08:38
Antagligen är den här Dark Green mer lik vanliga C. cf. cantonensis. För C. cf. babaulti förökar sig verkligen DÖSLÖTT. Jag har ett tiotal babulti i ett kar och jag ser honor med rom ibland, lite yngel då och då. Men inte alls i samma utstrckning som med mina Crystal.

Man får nog faktiskt lita på PlanetInverts här, det är Caridina sp. "Dark Green" helt enkelt. Se ifall den blir artbestämd någon gång framöver.

//C

oki *puhh* nu kan jag slappna av lite iaf så får vi se hur det går
om dom e livliga på att föröka sej, dom är juh fina iaf ;)
tack så hemskt mycket för din tid och din hjälp, så kan jag höra av mej senare om hur det går :D
Bilagor:
#8 - 28 mars 2008 09:12
Absolut ingen orsak, vi räkfanatiker måste ju hålla ihop :) Hur annars ska vi föra hobbyn frammåt?

//C
#9 - 28 mars 2008 12:28
Absolut ingen orsak, vi räkfanatiker måste ju hålla ihop :) Hur annars ska vi föra hobbyn frammåt?

//C

hehe självklart!![:-137]

Annons