Söker Corydoras weitzmani

#1 - 3 augusti 2007 09:21
Någon som vet någon butik i mellansverige som har Corydoras weitzmani? Mina tre hanar skulle nog tycka det var trevligt med några honor :).

/Ambjörn
Guest
#2 - 3 augusti 2007 16:58
vet att åleds har haft inne, men jag har även sätt dom på imazo:s listor
#3 - 3 augusti 2007 19:16
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid]Åleds har dem, riktigt stora och fina exemplar, men de är riktigt dyra, 400 kr styck...
Länk
[/COLOR][/FONT]
#4 - 3 augusti 2007 20:59
Jodå, jag har såg dem på Åleds för några veckor sedan men då kunde jag inte ordna med transport hem eftersom jag var på semester. Bor utanför Södertälje så det är ju en bit att åka ner till Åled, även om jag är bra sugen... Precis som ni säger så var de väldigt fina med bra skäggtömmar. Det är ju inte alltid man ser Corydoras i det skicket i butikerna.

Såg också att de fanns på Imazos lista för några veckor sedan men de finns inte kvar där längre och därför tänkte jag om någon visste vilka butiker som tog hem dem.

Tack i alla fall för tipset!

/A
#5 - 4 augusti 2007 08:44
Kolla med butiker nära dig om dom kan ta hem. Det brukar kunna funka bara dom finns på deras beställningslistor. En butik i Sthlmstrakten som alltid brukar ha ett 30-tal olika Corys är Akvarielagret. Du kan ju ringa dit och kolla vad dom har inne.
#6 - 4 augusti 2007 19:17
Jag brukar springa benen av mig på Akvarielagret så där vet jag att det inte finns några hemma, jag köpte de sista de hade.

Tyvärr finns inte C. weitzmani på någon leverantörs listor just nu. Annars hade det inte varit något problem.

Fördelen med att se dem i butik innan man köper en så pass dyr fisk är att man dels kan se i vilken kondition de är i och eventuellt också kunna könsbestämma dem också.

Jag har i alla fall fått ett tips om var jag kan hitta några stycken. Jag tar dock gärna emot fler tips.

/A
#7 - 8 augusti 2007 22:26
Nu har jag fått tag på några C. weitzmani-honor. Nu är det bara att hålla tummarna för de har lust att yngla av sig lite också :-)

Tack "Smegga" för tipset!

/A

Annons