Söka på akvariestorlek i skaldjursregistret

#1 - 14 februari 2007 17:36
Hej,
när jag satt och sökte i skaldjursregistret upptäckte jag att sökfunktionen inte riktigt gör som den ska. Sökte jag på ex. bara skaldjur som passar 0-10L så dök massor med olika arter upp. Bla flera som krävde stora akvarier.
mvh Mattias
#2 - 14 februari 2007 18:16
Oh, hoppas jag får smita in med en lite fråga till Kjell och Christian här och självklart alla andra om någon vet svaret;)

Varför kan man inte söka på antalet liter i fiskregistret?
#3 - 14 februari 2007 18:20
Glenn skrev:
Oh, hoppas jag får smita in med en lite fråga till Kjell och Christian här och självklart alla andra om någon vet svaret;)

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid]Antagligen för att du skall ha såpass bra koll så du vet hur mycket ett akvarium som är 100 cm brett rymmer i liter ;).
[/COLOR][/FONT]
#4 - 14 februari 2007 18:23

Antagligen för att liter är ganska ointressant, Längd och bredd är viktigare
#5 - 14 februari 2007 18:27
Guy Palm skrev:
Antagligen för att liter är ganska ointressant, Längd och bredd är viktigare

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid]Egentligen var det detta jag ville ha sagt. Fast med en knorr som vanligt.:p[/COLOR][/FONT]
admin
Christian Alfredsson
#6 - 14 februari 2007 19:29
Nu är det fixat. Var inte en siffra rätt i den programmering
#7 - 14 februari 2007 20:44
Lenmar och Guy: Jag vet att det är viktigare med längd och bredd på akvariet. Nu så förstår jag inte riktigt själv hur jag tänkte när jag postade tidigare inlägg:p
#8 - 14 februari 2007 20:50
Glenn skrev:
Lenmar och Guy: Jag vet att det är viktigare med längd och bredd på akvariet. Nu så förstår jag inte riktigt själv hur jag tänkte när jag postade tidigare inlägg:p

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid]Det är OK för jag förstår! :D:p;)[/COLOR][/FONT]
#9 - 14 februari 2007 20:57
Lenmar skrev:
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Det är OK för jag förstår! :D:p;)[/COLOR][/FONT]

Då får du gärna förklara för mig så jag också förstår;):p[:o]
#10 - 14 februari 2007 23:35
Volym säger egentligen ingenting, ett kar på 100L kan ju vara 1.8dm i diameter och 1m högt. Kanske inget man stoppar in en 2dm fisk i. :)

Storleken och rörelsemönstret, om de gillar att simma mycket, avgör ju. De ska kunna simma och vända. För mer aggresiva fiskar ska de ju ha en chans att gömma sig för fisken som är "bas" i karet.
mvh Mattias

Annons